برگزیده ها

مازندمجلس: دو هفته بعد از آنکه خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس وضع کرد، مجلس نمایندگان آمریکا مجدداً تحریم‌هایی را علیه این جنبش تصویب کرد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) به اتفاق آراء لایحه تحریم‌ها علیه جنبش حماس را به تصویب درآورد.
واشنگتن مدعی است که جنبش حماس از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و به همین دلیل تحت تحریم قرار گرفته است.
این تحریم‌ها در حالی به تصویب درآمده است که دو هفته پیش، وزارت خزانه‌داری آمریکا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در فهرست تحریم قرار داد.
پایگاه اینترنتی «آلگماینر» گزارش کرد، «جو ویلسون» نماینده جمهوری‌خواه ایالت «کارولینای جنوبی» که لایحه «جلوگیری از سپرهای انسانی حماس» را ارائه کرده است، مدعی شد: «جهان باید با تهدید تروریست‌های حماس روبرو شود زیرا آنها همچنان به جنایت علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهند و از آنها بعنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند». 
وی ادامه داد: «من سپاسگزارم که مجلس نمایندگان آمریکا امروز گامی را در مقابل این گروه جنایتکار تروریست برداشت و امیدوارم که سنا نیز خیلی سریع لایحه H.R. 3542 را به تصویب درآورد. من اعتقاد دارم که این لایحه از طریق وضع تحریم‌های شدید علیه حماس، به تضمین زندگی غیرنظامیان فلسطینی بی‌گناه کمک می‌کند».
«اد رویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز ادعاهای ویلسون را تکرار کرد و گفت: «حماس به طور مداوم زندگی فلسطینیان بی‌گناه را از طریق استفاده از آنها بعنوان سپرهای انسانی در معرض خطر قرار می‌دهد. این مردان و زنان و کودکان وادار می‌شوند تا در غزه برای تروریست‌های حماس که حملات بی قید و شرطی علیه غیرنظامیان اسرائیلی انجام می‌دهند، بعنوان یک پوشش عمل کنند».
رویس اینگونه ادامه داد: «لایحه امروز به درستی حماس را برای این اقدامات شرم آور و بزدلانه که در تضاد با قوانین بین‌المللی است، پاسخگو نگه می‌دارد». 
لایحه آمریکا غیرنظامیان نمایندگان تصویب مجلس انسانی ادامه بعنوان استفاده تحریم گزارش امروز بی‌گناه می‌دهند زندگی تحریم‌ها می‌کند ویلسون سپرهای تروریست‌های درآورد