برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس سابق حزب اپوزیسیون حامی کردهای ترکیه در جلسه دادگاهش گفت که اتهامات تروریستی علیه او با انگیزه های سیاسی است و او گمان نمی‌کند که شاهد برگزاری یک دادگاه منصفانه باشد.

مازندمجلس: صلاح الدین دمیرتاش، از رهبران سابق حزب دموکراتیک خلق ترکیه که حامی کردهاست متهم است که به عنوان عامل حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) عمل کرده و ریاست شاخه سیاسی آن را در دست داشته است. او تمامی اتهامات را تکذیب می‌کند اما در صورتیکه گناهکار شناخته شود احتمالا با ۱۴۲ سال حبس مواجه می‌شود.
دمیرتاش در اولین حضورش در دادگاه پس از ۱۵ ماه حبس گفت: تا اکنون هیچ روزنه امیدی مبنی بر اینکه منصفانه محاکمه خواهم شد ندیدم. هیچ اقدام خاصی درباره مدارکی که به نفع من وجود دارد انجام نشده است.
دمیرتاش گفت: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از دادگاه‌ها خواسته‌ تا مرا را بازداشت کنند و حزب حاکم او کمپینی برای بدنام کردن من به راه انداخته است.
دمیرتاش گفت: رئیس جمهور هر روز مرا تروریست می‌نامد و علنا به دادگاه‌ها و پارلمان علیه ما دستور می‌دهد. این سیستم قضایی نیست که مرا به اینجا کشانده است بلکه شخص رئیس جمهور است.
دمیرتاش که در انتخابات اخیر توانست نظر حامیان غیر کرد خود را نیز جلب کند ورای بدست آورد به اتهام توهین به اردوغان با مجازات چهار سال حبس مواجه است. حزب دموکراتیک خلق ترکیه که سومین حزب بزرگ در پارلمان ترکیه است اتهامات مقام‌ها مبنی بر ارتباط با پ.ک.ک را رد می‌کند. این حزب اپوزیسیون در پی کودتای ناکام ژوئیه ۲۰۱۶ در ترکیه هدف سرکوب گسترده قرار گرفت. حدود ۵۰۰۰ تن از اعضای این حزب بازداشت شدند و به گفته این حزب چندین قانونگذار آن هم مقام خود را در پارلمان از دست دادند.
رسیدگی به پرونده دمیرتاش امروز (پنجشنبه) و فردا (جمعه) در دادگاه ادامه خواهد یافت.
دمیرتاش ترکیه پارلمان دادگاه جمهور اردوغان دادگاه‌ها بازداشت مواجه اتهامات محاکمه سیاسی کشانده دموکراتیک می‌کند