برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی وزات خارجه گفت: ایران هرگز اجازه نخواهد داد دیگران در جهت کاهش توان دفاعی و بازدارندگی ایران صلح جو تلاش کنند و همزمان کشورهای منطقه را به انواع سلاح های مرگبار تجهیز نمایند.

مازندمجلس: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خواستار تحقق و تحکیم صلح و امنیت همسایگان و منطقه حساس  و پر التهاب  خاورمیانه است و در این راه و با در نظر داشت اصول ثابت خود که تقویت ثبات و امنیت برای خود و همه منطقه است،   تمامی تلاش و توان خود را در جهت مبارزه با تهدیدات امنیتی و بی ثبات ساز  گروه های تروریستی به کار گرفته است.
به گزارش نامه نیوز قاسمی افزود: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش و تروریسم تکفیری به درخواست برخی دولت ها و با همکاری و مشارکت دیگر دولت های منطقه انجام شده است و این اقدامات نه تنها مغایرتی با موازین بین المللی نداشته بلکه در ایجاد امنیت در منطقه و حفظ یکپارچگی و حاکمیت ملی دولت هایی که در معرض تهدید تروریسم داعشی بودند  و هم چنین صلح و امنیت جهانی و حفاظت از دیگر مردم بیگناه  در سایر کشورها از جمله کشور فرانسه مفید و موثر واقع شده است.   بی شک این کشورها باید قدردان  این تلاش مهم جمهوری اسلامی ایران باشند.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه مبتنی بر  نوعی پیشداوری و نگاه غیر واقع بینانه به تحولات منطقه است. داشتن چنین رویکرد جانبدارانه کمکی به بهبود اوضاع نخواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران  با نگاهی منطقی و واقع بینانه و با درک شرایط اروپای امروز و بخصوص شرایط فرانسه بعد از ایالات متحده آقای ترامپ انتظار دارد اروپا بتواند در مسیر همگرایی و استقلال و داشتن درک واقع بینانه از تحولات جهانی و این منطقه حساس گام های دقیق تری در جهت صلح و امنیت جهانی بر دارد.   
قاسمی تصریح کرد: توانمندی های موشکی ایران درچارچوب دکترین نظامی ایران که  مبتنی بر سیاست های تدافعی و بازدارندگی است قرار دارد و آنچه خطر واقعی است رقابت ایالات متحده  و برخی کشور های اروپایی در فروش سلاح های پیچیده  و پیشرفته به برخی کشورهای خاص منطقه است که  اقدامی تحریک کننده به شمار می رود و  با این انباشت تسلیحات و تقویت و گسترش زرادخانه های  پر شمار ناامنی و بی ثباتی منطقه ای را افزایش می دهد.
قاسمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از تجارب تاریخی و بخصوص تجارب تلخ چند دهه اخیر که باعث تجاوز و حمله نظامی یک رژیم دیکتاتور  سر تا پا مسلح به سلاح های دریافتی از بسیاری از کشور های جهان و بخصوص برخی کشورهای اروپایی که دوستان فرانسوی بدان بیش از دیگران واقفند، هرگز اجازه نخواهد داد دیگران در جهت کاهش توان دفاعی و باز دارندگی ایران صلح جو  سخن و یا تلاشی با معیار های دو گانه داشته باشند و در عین تکرار  و ابراز نگرانی از توان دفاعی ایران به فروش و تسلیح دیگر کشورهای منطقه به انواع سلاح های فوق پیشرفته اقدام نمایند. آنانی که نگران  توان دفاعی و بازدارنده ایران هستند، بعد از مرور تاریخ جنگ تحمیلی هشت ساله و دیگر اقدامات غیر منطقی خود در قبال مردم بزرگ ایران  بهتر است هر چه سریعتر از صدور انواع  سلاح های  کشتارجمعی و دیگر  تسلیحات  به کشور های منطقه  خودداری نمایند، که اگر خطری منطقه را تهدید می کند همانا حمایت از کشورهای حامی تروریسم تکفیری و فروش تسلیحات  و دخالت های نا بجای دیگران در این منطقه خواهد بود.
قاسمی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از سال‌های گذشته مبتکر ایجاد ترتیبات امنیتی با مشارکت کشورهای منطقه خلیج فارس  با هدف برقراری ثبات و امنیت در چارچوب همکاری همه کشورهای این منطقه بوده است و نگرانی های ساختگی و ذهنی کشورهای فرا منطقه ای از توانمندی های دفاعی خود را غیر قابل قبول می داند.
منطقه کشورهای امنیت جمهوری اسلامی دفاعی فرانسه قاسمی تروریسم بینانه دیگران بخصوص اقدامات جهانی توانمندی نظامی اروپایی ایالات وزارت منطقی شرایط پیشرفته سخنگوی نمایند تسلیحات  نگرانی اجازه تاکید تجارب ایران  نخواهد مشارکت ایجاد همکاری تکفیری مبارزه تقویت تهدید واکنش تحولات داشتن جمهور مبتنی کشورها باشند امنیتی