برگزیده ها

مازندمجلس: معاون رئیس‌جمهوری آمریکا گفت جامعه اطلاعاتی کشورش به طور کلی به این نتیجه رسیدند که روسیه بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا تاثیری نگذاشته است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مقام‌ها چنین نتیجه‌ای اعلام نکردند.

مازندمجلس: مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: صرف‌نظر از تلاش‌هایی که قدرت‌های خارجی در ۲۰۱۶ انجام دادند، این نتیجه‌گیری کلی جوامع اطلاعاتی ماست که هیچکدام از آن تلاش‌ها هیچگونه تاثیری در نتایج انتخابات ۲۰۱۶ نداشته است.
پنس در ادامه با اذعان بر اینکه روسیه برای مداخله در انتخابات تلاش کرد، گفت دولت در حال اتخاذ گام‌هایی برای مقابله با این تهدید است. او گفت: این بدین معنا نیست که تلاش‌هایی نبوده است و ما می‌دانیم که چنین چیزهایی بوده است. روسیه و شاید کشورهای دیگر تلاش‌هایی کردند تا در انتخابات آمریکا دخالت یا نفوذ کنند و ما این تهدید را بسیار جدی می‌گیریم.  
ادعاهای پنس در حالی مطرح می‌شود که جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره اینکه آیا مداخله روسیه واقعا تاثیری در نتیجه انتخابات داشته است یا خیر به نتیجه‌ای نرسیده است. یک ارزیابی محرمانه که ژانویه گذشته منتشر شد، تاکید دارد تاثیر فعالیت‌های روسیه بر نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ ارزیابی نشده است. جامعه اطلاعاتی آمریکا مسوول نظارت و ارزیابی نیات، قابلیت‌ها و اقدامات عوامل خارجی است و روندهای سیاسی آمریکا یا افکار عمومی آمریکا را تجزیه و تحلیل نکرده است.   
مقام‌های آمریکایی روسیه را به استفاده از حملات سایبری و انتشار اطلاعات غلط حین کمپین ۲۰۱۶ متهم می‌کنند که هدفش تضعیف دموکراسی آمریکا، تخریب هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها و کمک به ریاست جمهوری ترامپ بوده است. مقام‌های امنیت داخلی آمریکا هم فاش کردند که روسیه سیستم‌های انتخاباتی را در ۲۱ ایالت هدف قرار داد اما آنها تاکید داشتند مدرکی دال بر تغییر آرا وجود ندارد.
دو مقام اطلاعاتی ارشد آمریکا شامل دنیل کوتس، مدیر اطلاعات ملی و مایک پومپئو، مدیر سیا هم سه‌شنبه به قانونگذاران گفتند انتظار می‌رود روسیه برای مداخله در انتخابات میان‌ دوره‌ای ۲۰۱۸ آمریکا دخالت کند. مایک پنس مستقیما به این اظهارات پاسخ نداد اما گفت دولت واشنگتن تدابیری را برای سیستم‌های انتخاباتی آمریکا اندیشیده است و زیر ساخت آمریکا مانع از تلاش‌های آتی برای مداخلات خارجی می‌شود.
آمریکا روسیه انتخابات اطلاعاتی ارزیابی خارجی مداخله تلاش‌هایی تاثیری تاکید اطلاعات انتخاباتی سیستم‌های نتیجه اینکه نداشته تلاش‌های تهدید دخالت جامعه