برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: اجازه نداریم برای پرداخت حقوق کارمندان از صدقه استفاده کنیم؛ البته در گذشته این اتفاق افتاده است، اما جلوی آن را گرفته‌ایم و حتی یک ریال از صدقات برای پرداخت حقوق برداشت نمی‌شود.

مازندمجلس: پرویز فتاح امروز (پنجشنبه) در بازدید از مجتمع فرهنگی و تربیتی ولایت در اصفهان، اظهار کرد: زبان‌ها برای بیان ارزش نجف آباد با چند هزار شهید و جانباز و آزاده قاصر است. شهرستان نجف آباد شهرستانی ویژه است که بر گردن همه حق دارد و می‌تواند این حق را مطالبه کند زیرا جوان‌هایش را برای کشور داده است.
وی با بیان اینکه مردم جان و مالشان را برای کار خیر می‌دهند، افزود: آمار فقر در کشور عادی نیست. وجود چند میلیون فقیر در کشور بسیار زیاد است زیرا جمعیت در بسیاری از کشورهای دنیا به چند میلیون نمی‌رسد. این یک اشکال در کل مملکت است. مبانی باید درست شود تا از ایجاد فقر جلوگیری شود تا نیازمند فعالیت کمیته امداد نباشیم. همه مسئولان در حال تلاش هستند، اما اگر این روند ادامه پیدا کند، شاهد رخدادهای بدی خواهیم بود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: کمیته امداد یک نهاد محسوب می‌شود و حکم اینجانب را حضرت آیت الله خامنه‌ای داده اند. خادم ملت در نهاد انقلابی کمیته امداد هستیم. این نهاد به عنوان واسطه، بودجه اختصاص یافته از سوی دولت را به مددجویان می‌رساند و در اصل، مدیریت آن را بر عهده دارد.
فتاح ادامه داد: همه کارمندان را نمی توان رسمی کرد. اگر حتی اجازه و توان استخدام یک نفر را داشتیم، از آن دریغ نمی‌کردیم. نمی‌خواهیم مانع رسمی شدن کارمندان بشویم، اما قانون این اجازه را نمی‌دهد. حتی یک نفر را نمی‌توان رسمی کرد. دولت هم به جیب خود نگاه می‌کند که کارمندان را رسمی نمی‌کند.
وی افزود: در وزارتخانه‌ها پول کارمندان قراردادی را دولت می‌دهد، اما کمیته امداد به دلیل نهاد بودن این گونه نیست. آیا کمیته امداد امام خمینی باید همچون بسیاری از سازمان‌های تحت پوشش دولت از زیر نظر رهبری خارج شود و دیگر نهاد نباشد؟ ما زیر سایه آقا ایستاده‌ایم. به همین دلیل پول قرارداد ما و شرکتی‌ها از سوی دولت پرداخت نمی‌شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه «مجاز نیستیم برای پرداخت حقوق افراد از صدقه استفاده کنیم. البته در گذشته این اتفاق افتاده است، اما جلوی آن را گرفته‌ایم و حتی یک ریال از صدقات برای پرداخت حقوق برداشت نمی‌شود» اظهار کرد: برداشت حقوق کارمندان از صدقات از نظر شرع و عرف درست نیست و حقوق کارمندان از راه‌های دیگر تامین می‌شود.
فتاح گفت: در حال حاضر ابتدا حقوق کارمندان غیر رسمی پرداخت می‌شود و تا زمانی که حقوق کارمندان غیر رسمی پرداخت نشود، حقوق کارمندان رسمی پرداخت نخواهد شد. حقوق، بیمه و سنوات کارمندان غیر رسمی این اداره مورد توجه است. در حال قانونمند کردن بیمه و حقوق افراد هستیم. اگر مجلس راهی برای رسمی کردن کارمندان باز کرد، قطعا درنگ نمی‌کنیم.
وی افزود: در شهرستان نجف آباد درآمدهای کمیته امداد خوب است و از مسئولان آن سپاسگزاریم. البته نجف آباد الگویی در کشور است و از آن بیشتر انتظار می‌رود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: باید تلاش‌های خود را در جهت خارج کردن افراد از چرخه نیازمندی، مضاعف کنیم تا روی پای خود بایستند و فقر باید درمان شود.
فتاح گفت: در سطح شهرستان وحدت رویه دیده می‌شود که این وحدت رمز پیروزی است. موج وحدت را می توان در راهپیمایی‌ها مشاهده کرد.
وی با بیان اینکه افتخارمان این است که به مددجویان بیش از خودمان رسیده‌ایم، اظهار کرد: راه و مسیر شما سرمایه اصلی ما است. در کار امداد همه چه کوچک و چه بزرگ امدادگر هستند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: سه هفته است که مجلس نمی‌روم زیرا می‌گویند به خاطر بودجه به خانه ملت آمده است، در مجلس به دنبال لابی کردن نیستم چرا که عنایت مجلس از هر بودجه‌ای قوی‌تر است، البته دولت نیز در حد توانش کمک می‌کند.
فتاح با اشاره به کمک‌های مردم در طرح محسنین گفت: این امر نشان دهنده اعتماد مردم به کمیته امداد است. اعتماد سرمایه اصلی ما است و باید برای افزایش آن تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه راهکار قرآن برای معالجه فقر، انفاق است، اظهار کرد: دریافتی هر یتیم در نجف آباد ماهانه ۱۸۰ هزار تومان بوده است در حالی که متوسط کمک به هر یتیم در کشور ۱۵۰ هزار تومان است و این نشان از فعالیت خوب کمیته امداد نجف آباد دارد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: صندوق‌های صدقات آبرو و ویترین کمیته امداد است که دستور تعویض برخی از آنها را داده‌ایم. البته باید روش‌های دریافت صدقه را عوض کنیم و در این جهت می‌توان از صدقه پیامکی و یا راه‌های دیگری کمک گرفت.
هم چنین حجت الاسلام و المسلمین حسناتی- امام جمعه نجف آباد اظهار کرد: نجف آباد شهرستانی مهاجر پذیر است و مهاجر و مقیم در نجف آباد مطرح نیست. عمده مشکلات این شهر نیز افزایش جمعیت آن در مدارس است که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.
ابوالفضل ابوترابی- نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: اگر بتوانیم دو مسئله مسکن و اشتغال را حل کنیم، موفق عمل کرده‌ایم. همچنین ۷۰ درصد شهرستان تیران و کرون روستایی و محروم هستند که باید به این مشکل نیز توجه شود.
امداد کمیته کارمندان پرداخت خمینی مجلس اظهار البته افزود اینکه شهرستان صدقات افراد بودجه تصریح نمی‌شود سرمایه مهاجر تیران تومان افزایش راه‌های اعتماد برداشت هستیم میلیون جمعیت شهرستانی بازدید نیستم بسیاری فعالیت مددجویان اجازه دنبال ادامه مسئولان می‌کند