برگزیده ها
صنعت نساجی کشور نیازمند 2.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است

مازندمجلس: مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور نساجی و پوشاک گفت: صنعت نساجی برای تأمین 90 درصد نیاز داخلی نیازمند 2.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، گلنار نصرالهی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح رسمی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی اصفهان اظهار کرد: واردات نخ و پارچه باید محدود شود و کوتاهی در این خصوص از انجمن‌ها و تشکل‌های نساجی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده است براساس مذاکرات و مباحث کارشناسی در این زمینه اقدام کند.

وی اضافه کرد: صنعت نساجی برای تأمین 90 درصد نیاز داخلی نیازمند 2.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است؛ سالانه 250 میلیون دلار واردات ماشین‌آلات صنایع نساجی در کشور صورت می‌گیرد، برخی از این ماشین‌آلات دست دوم است که باید از آن جلوگیری شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور نساجی و پوشاک عنوان کرد: براساس مذاکرات فراوان مناطق برای نخستین بار گمرکات در مناطق آزاد مستقر می‌شود؛ توجه به صنعت نساجی وجود دارد و امیدوارم مشکلات صنایع نساجی کشور حل و فصل شود؛ طرح بازسازی و نوسازی در کل صنایع با اولویت صنعت نساجی وجود دارد و از ابتدای سال جاری نیز این امر محقق شده است و 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده و 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع نساجی در سال جاری اختصاص داده شده است.

نصرالهی یادآور شد: در رابطه با واردات غیر رسمی نساجی کنترل و نظارت افزایش یافته است؛ تجارت باید در خدمت تولید باشد نه تولید در خدمت تجارت و کشور 80 میلیون نفری فقط با تولید محصول پیش می‌رود.

ذ

نساجی صنایع میلیارد تجارت تولید واردات ماشین‌آلات نیازمند مناطق میلیون تسهیلات مذاکرات اصفهان نصرالهی مشاور براساس سرمایه‌گذاری