برگزیده ها

مازندمجلس: دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: ایده‌هایی مطرح شده که اماکنی برای شکل گیری تجمعات و حفظ امنیت معترضان در نظر گرفته شود تا مرزی میان اغتشاشگران و معترضان وجود داشته باشد و معترضان بتوانند صدایشان را به گوش مسئولان برسانند.

مازندمجلس: شهیندخت مولاوردی در حاشیه اولین همایش حقوق شهروندی استان خوزستان در اهواز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در زمینه علت برخورد با معترضان به معضل ریزگردها در خوزستان اظهار کرد: اعتراض در قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی به رسیمت شناخته می شود اما بعضا باید مرزی را میان اعتراضات و اغتشاشاتی که ممکن است به وجود بیاید، قائل شد.
وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد برای تامین امنیت معترضان باید به فکر سازوکارهایی باشیم، افزود: بعد از حوادث اخیر، شوراهای شهر و مجموعه دولت یعنی وزارت کشور و شوراهای تامین استانها به فکر افتادند تا تدابیر لازم را اتخاذ کنند ولی هنوز چیزی در این زمینه عملیاتی نشده است.
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی تصریح کرد: ایده هایی مطرح شده که اماکنی برای شکل گیری تجمعات و حفظ امنیت معترضان در نظر گرفته شود تا مرزی میان اغتشاش گران و معترضان وجود داشته باشد و معترضان بتوانند صدایشان را گوش به مسئولان برسانند.
مولاوردی گفت: تا به حال چنین سازوکارهایی در استانها نبوده اما امیدواریم این سازوکارها برای معترضان در همه استانها فراهم شود.
وی با بیان اینکه در جریان برخوردها با معترضان به مشکلات استان خوزستان هستم، عنوان کرد: باید با علت مشکلات در بحث ریزگردهای خوزستان برخورد کرد و نه معلول این مشکلات. برخورد با علل مشکلات ریزگردها در دستور کار دولت است اما این موضوع یک پروسه است و به این شکل نیست که یک شبه جواب دهد، بنابراین به مجموعه ای از هماهنگی ها میان دستگاه ها نیاز دارد.
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی ادامه داد: حل مشکلات خوزستان نیاز به یک هماهنگی بین بخش و فرابخشی دارد.
معترضان مشکلات شهروندی خوزستان برخورد دستیار استانها رئیس‌جمهور امنیت هماهنگی تامین شوراهای سازوکارهایی مجموعه زمینه مسئولان صدایشان بتوانند برسانند مولاوردی ریزگردها استان اینکه