برگزیده ها

مازندمجلس: دولت آمریکا روسیه را عامل حمله سایبری گسترده ای دانست که در ژوئن گذشته سیستمهای رایانه ای را در سرتاسرجهان هدف قرار داد و هشدار داد که این اقدام مسکو دارای «پیامدهای بین المللی» است!

مازندمجلس: دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه آشکارا روسیه را عامل حمله سایبری گسترده ای دانست که در ژوئن گذشته سیستمهای رایانه ای را در سراسر جهان هدف قرار داد و هشدار داد که این اقدام مسکو دارای «پیامدهای بین المللی» است!
کاخ سفید بعدازظهر پنج شنبه در یک بیانیه مکتوب اعلام کرد: «در ژوئن ۲۰۱۷، ارتش روسیه به پرهزینه ترین و مخرب ترین حمله سایبری در طول تاریخ دست زد!»
گفتنی است که چند ساعت پیش از صدور این بیانیه، دولت انگلیس در اقدامی مشابه روسیه را برای حمله بدافزاری مخرب در ژوئن ۲۰۱۷، مقصر و مسئول دانست.
دولت ترامپ همچنین هشدار دارد که این حمله «بی محابا و کور، پیامدهای بین المللی» خواهد داشت!
کاخ سفید اعلام کرد: «این عملیات سایبری با نام (NotPetya) به سرعت در سرتاسر جهان نفوذ و گسترش یافت که این امر، باعث وارد آمدن میلیاردها دلار خسارت در سراسر اروپا، آسیا و آمریکا شد».
کاخ سفید در ادامه مدعی شد: «این [حمله] بخشی از تلاش مداوم کرملین برای بی ثبات ساختن اوکراین و نشانه آشکاری از نقش و دخالت روسیه در این مناقشه است».
گفتنی است که خبرگزاری رویترز اوایل روز پنج شنبه گزارش داد که بیانیه دولت انگلیس علیه روسیه با سایر کشورها از جمله آمریکا هماهنگ شده بود و پیش بینی می شود که شمار بیشتری از کشورها طی روزهای آتی بیانیه هایی برای نسبت دادن این حمله به روسیه صادر کنند. این در حالی است که دولت روسیه اتهام هرگونه دخالت در این حمله سایبری را رد می کند.
شایان ذکر است که یک ویروس رایانه ای موسوم به «NotPetya» در ژوئن گذشته با سرعت به سیستمهای رایانه ای در اوکراین و سایر کشورها در اروپا و آمریکا رخنه کرد. از آنجا که ظاهراً اوکراین نخستین هدف این حمله سایبری بوده است، آمریکا نوک پیکان اتهام را متوجه روسیه ساخته است.
روسیه سایبری آمریکا بیانیه رایانه اوکراین کشورها گفتنی اتهام انگلیس NotPetya اروپا دخالت اعلام پیامدهای دانست ترامپ گزارش گذشته سیستمهای هشدار سراسر المللی