برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس کمیته امنیتی شورای استان دیالی عراق از هلاکت سرکرده نظامی داعش در این استان خبر داد.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از روسیاالیوم، صادق الحسینی رئیس کمیته امنیتی شورای استان دیالی از کشته شدن سرکرده نظامی گروه تروریستی داعش در منطقه حوض الوقف واقع در 24کیلومتری شمال بعقوبه در شمال شرق استان دیالی خبر داد.
وی افزود: این سرکرده نظامی داعش یک هفته قبل در پی حمله هوایی ارتش عراق به یک مقر این گروه تروریستی در نزدیکی المخیسه زخمی شده بود که در نهایت در پی جراحت‌های وارده به هلاکت رسید.
وی افزود: حملات هوایی در ماه‌های گذشته به هلاکت شماری از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش به‌ویژه در بخش حوض‌الوقف که همچنان برخی از هسته‌های خفته داعش در آن فعالند، منجر شده است.
فرماندهی عملیات دجله اخیراً از آغاز عملیات جدید مشترکی بین نیروهای ارتش، داوطلب مردمی و عشایری و نیروهای پلیس برای پاکسازی منطقه مرزی مطیبیجه بین دو استان دیالی و صلاح‌الدین خبر داد.
منطقه مطیبیجه جغرافیای بسیار پیچیده‌ای دارد و موقعیت استراتژیکی آن باعث شده که گروه تروریستی داعش از سال 2014 میلادی تاکنون این منطقه را به نقطه مهم آغاز عملیات مسلحانه خود به‌سمت مناطق گسترده‌ای در شمال استان دیالی تبدیل کند.
طی ماه‌های گذشته شمار زیادی از سرکرده‌های داعش در پی حملات هوایی به شمال شرق دیالی به هلاکت رسیده‌اند.
«حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده نیروهای کل مسلح عراق نوزدهم آذرماه سال جاری، رسماً آزادی کامل خاک این کشور از دست داعش و تحقق پیروزی بزرگ را اعلام کرد.
در همان روز، الحشد الشعبی از پایان عملیات نظامی در الجزیره و البادیه در غرب عراق و سیطره کامل بر مرزهای مشترک با سوریه خبر داد.
نیروهای دولتی سوریه نیز در نوامبر گذشته موفق شدند شهر «البوکمال» در استان دیرالزور در شرق کشور را بازپس بگیرند. البوکمال یکی از مهم‌ترین مناطق مورد استفاده داعش برای تردد میان عراق و سوریه بود.
دیالی استان نیروهای عملیات منطقه تروریستی نظامی گذشته سوریه هوایی سرکرده هلاکت البوکمال مناطق مطیبیجه حملات افزود ماه‌های سرکرده‌های