برگزیده ها

مازندمجلس: با وجود نقض گسترده حقوق بشر در یمن از سوی ائتلاف سعودی-اماراتی، انگلیس طرحی را به شورای امنیت برده که در آن از "اقدامات سازنده" این ائتلاف متجاوز در یمن قدردانی شده است!

مازندمجلس:
به نقل از المنار، این طرح که در اصل پیرامون وضعیت انسانی در یمن و نیز تسهیل کار برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور جنگ زده است، از سوی انگلیس به شورای امنیت ارائه شده و به شکل یکجانبه حوثی‌های یمن را متهم می‌کند که باعث وضعیت بحرانی این کشور هستند.
انگلیس در پیش‌نویس این طرح که باید به تصویب اعضای شورای امنیت برسد، از نقش امارات و عربستان برای کمک به یمن به ویژه اختصاص دادن نزدیک به این یک میلیارد دلار کمک به این کشور جنگ زده تقدیر کرده است این درحالی است که بنابر اعلام خود سازمان ملل نیز این دو کشور از عوامل اصلی بحران انسانی در یمن قلمداد می‌شوند.
دیده بان حقوق بشر در واکنش به این اقدام انگلیس گفته است که شورای امنیت باید به صورت صادقانه و براساس واقعیت در امور یمن ورود کند. تهیه طرحی که در آن تنها یک طرف و آن هم حوثی‌ها محکوم شوند و درباره نقض حقوق بشر از سوی طرف دیگر حرفی به میان نیاید، به جایگاه این شورا آسیب می‌زند.
انگلیس امنیت شورای انسانی وضعیت تقدیر عربستان امارات