برگزیده ها

مازندمجلس: صدراعظم آلمان و نخست‎وزیر ترکیه در دیداری که در برلین صورت گرفت درباره مسائل مختلف از جمله لزوم بهبود روابط دوجانبه و حل اختلاف آنکارا- واشنگتن درباره موضوع کردهای شمال سوریه رایزنی کردند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از آناتولی، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه در دیداری که در برلین صورت گرفت، بر بهبود روابط ۲ جانبه بعد از ماه‌ها تنش تاکید کردند.
در این میان، ایلدریم گفتگو و وحدت هرچه بیشتر در راستای مبارزه با تروریسم را خواستار شد و گفت: پ ک ک سازمانی تروریستی است و این موضوع در مورد پ ی د و همچنین ی پ گ (شاخه های نظامی حزب کردی دموکراتیک سوریه) نیز صدق می‌کند.
وی همچنین گفت غرب باید همان قاطعیتی را که در مبارزه با داعش (!) از خود نشان می‌دهد؛ در مبارزه با گروه‌های نام برده نیز به خرج دهد.
مرکل نیز از نخستین سفر رسمی ایلدریم به برلین استقبال و از لزوم بهبود روابط ۲ کشور حمایت کرد.
به گفته صدراعظم آلمان، این سفر نشانه‌ای از تمایل ۲ کشور برای بهبود رابطه برلین- آنکارا است.
با این حال، وی به وجود مشکلات بر سر راه بهبود روابط اذعان کرد.
وی در ادامه از حق ترکیه به دفاع از خود دفاع و در عین حال از تشدید تنش‌های آنکارا با آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت امیدوار است طرفین بر سر گروه‌های کرد شمال سوریه به توافق برسند.
از دیگر موضوعات مورد اشاره در کنفرانس خبری مرکل و ایلدریم، جلسه دادگاه «دنیز یوسل» خبرنگار ترکیه ای- آلمانی است که به اتهام ارتباط با گروه‌های تروریستی در بازداشت دولت آنکارا بسر می‌برد.
بهبود ایلدریم آنکارا برلین روابط مبارزه ترکیه گروه‌های سوریه همچنین آلمان حمایت تروریستی