برگزیده ها

مازندمجلس: خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه مجلس و دولت در مقام عمل زاویه جدی با سیاست های کلی ابلاغی رهبری دارند، گفت: این ویژگی تمام نهادها و قوا در فراز و نشیب‌های مدیران کشور است.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز ،حجت لاسلام محمد حسن ابوترابی در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، اظهار داشت: این سیاست‌ها پس از ساعت‌ها بحث و بررسی با مدیران با تجربه و کار آزموده و نخبگان دانشگاهی کشور مبدل به سیاست‌های کلی کشور می‌شود که رهبر انقلاب بر آن مهر تایید زده و ابلاغ می‌کنند.
وی با بیان اینکه  در مقام عمل زاویه جدی در مجلس و دولت با سیاست‌های کلی ابلاغی مشاهده می‌شود که به اختلاف نظرهای سیاسی و حزبی هم بر نمی‌گردد، گفت:  این ویژگی تمام نهادها و قوا در فراز و نشیب‌های مدیران کشور است.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: سکان دار کشتی انقلاب، برای اقتدار ملی و خلق قدرت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دفاعی  چشم انداز 20 ساله را تدوین کرده‌اند و ایشان دارای نگاه بلند مدت هستند. نگاه بلند مدت البته اقتضائاتی دارد.
ابوترابی با بیان اینکه عدم اجرای سیاست‌های کلی به تفاوت میان دو دیدگاه برمی‌گردد ،ادامه داد:  مثلا در مجلس تنها با نگاه به سال 97 بودجه را تدوین می‌کنند و این با نگاه بلند مدت رهبری تعارض دارد. نگاه کوتاه مدت و روزمره، هر روز بر مشکلات کشور می‌افزاید.
وی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه تهران، یکی از ویژگی ها و ارکان جامعه اسلامی را وحدت نام برد و گفت: امروز اقتدار ما دستاورد وحدت ماست اما باید بر صفوف امت اسلام بیفزاییم و وحدت کلمه را استحکام ببخشیم و درکنار هم پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم.
خطیب نمازجمعه تهران افزود: باید در سطح بالایی از وحدت اما دشمن شکن، رصدکننده تهدیدها، ایستاده در برابر دشمن و مقاوم در برابر تهدیدکنندگان انقلاب باشیم.
وی با اشاره به سیره امام خمینی(ره) بیان داشت: در باب انجام امور دنیایی آنطور که با وفق و مدارا ممکن است انسان تصرف در قلوب مردم کند ممکن نیست باشدت موفق شود. فتح قلوب از فتح ممالک بالاتر است. با فتح قلوب فتح ممالک نیز شود. فتوحات اسلام در اثر فتح قلوب بود.
ابوترابی در ادامه به ضرورت عدالت اجتماعی تاکید کرد: مبادا مدارا موجب کوتاه آمدن از حق و سازش شود.
انقلاب تهران سیاست‌های ابوترابی ابلاغی مجلس نمازجمعه ادامه اسلام کوتاه مدارا ممالک تدوین برابر ویژگی اشاره رهبری زاویه مدیران سیاسی اقتدار افزود اجتماعی