برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران شایعاتی مبنی بر عبور از شهردار را سازماندهی شده دانست و تاکید کرد: شهردار تهران به عنوان یک فرد اصلاح‌طلب اقدامات موثر و قابل دفاعی انجام داده و شورا او را حمایت می‌کند.

مازندمجلس:  زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، گفت: اداره امور کلان شهر تهران نیازبه خانه‌‌تکانی اساسی دارد و این مهم با استقرار مدیریت کارآمد و حرفه‌ای شهری اعم از شهرداری و شورای شهرتهران آغاز شده است.
به گزارش نامه نيوز، وی افزود: شورای پنجم شفاف‌سازی و مبارزه با رانت نهادینه‌ای که در شهرداری تهران وجود دارد و در مدیریت شهری گذشته توسعه یافته را رویکرد خود قرار داده و با این رویکرد، طبیعی است با اقداماتی که شورای شهر در راستای مبارزه با این رویه‌ها انجام داده و با رویکرد راهبردی شهردار تهران به عنوان فردی که نماینده تفکر مبارزه با رانت است، مخالفت‌ها و مقاومت‌هایی صورت گیرد و واکنش‌هایی از سوی کسانی که منافع‌شان به خطر افتاده و طی سال‌ها با کدر بودن موضوعات شهری به منافعی دست پیدا کرده اند، صورت گیرد.
رییس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: افرادی که در عدم شفافیت توانستند به جایگاهی برسند و با روی کار آمدن مدیریت جدید شهر تهران و شورای شهر پنجم، دچار محدودیت شدیدی شده‌‌اند، یقینا تلاش می‌کنند اقدامات موثر و مثبت این جریان را کمرنگ جلوه دهند و شایعه ناکارآمدی شهردار تهران را بهانه‌ای برای اختلاف میان شورا و شهرداری و یاس مردم بیان کنند.
صدراعظم نوری افزود: همه این جوسازی‌ها نشان می‌دهد اقداماتی که شهردار تهران با حمایت شورای شهر انجام داده اقدامات موثری بوده است و در راستای اهداف شورا که مبارزه با رانت گسترده، شفاف‌‌سازی، اجتناب از شهرفروشی و جلوگیری از هر اقدامی که به جای منافع عمومی به منافع فردی و گروهی بیانجامد، عمل کرده است.  
وی ارائه خدمات بهتر، بیشتر و با کیفیت توسط شهرداری و شورای شهر را راه مبارزه با این جریان سازماندهی شده دانست و اظهار داشت: برخی افراد وابسته به این باند هر زمانی با بهانه‌‌ای موضوعی را مطرح می‌کنند و شایعاتی را می‌سازند تا مدیریت شهری را منفعل و سرگرم امور فرعی کنند اما به لطف خدا و همراهی مردم اقدامات موثر و راهبردی شورای شهر و شهرداری به صورت هماهنگ ادامه پیدا خواهد کرد.
این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم یک شورای همگرا و هماهنگ است، تصریح کرد: در این دوره اختلاف نظر و اختلاف سلیقه دیده می‌شود، اما با نگاه راهبردیِ اعضا که تامین منافع ملی و رعایت حقوق شهروندان مبنای تصمیم‌سازی‌هاست، در عمل هماهنگی وجود دارد و چشم‌انداز برنامه‌ها و اقدامات بسیار روشن و امیدبخش پیش رو دارد. 
صدراعظم نوری اضافه کرد: شهردار تهران منتخب شورا است، بنابراین به عنوان یک مدیر راهبردی که تجارب فراوانی دارد، شجاعانه و در عین حال مدبرانه رفتار می‌کند و تاکنون اقدامات موثر و قابل دفاعی داشته است. در نتیجه شورای شهر از عملکرد شهردار تهران حمایت می‌کند.  
وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری جدید تمام تلاش خود را برای شفاف‌سازی و مبارزه با رانت گسترده در راستای اقدامات موثر برای مردم تهران و حل معضلات شهر تهران انجام خواهد داد، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری جدید با رفتار حرفه‌‌‌ای زمینه شایسته‌‌سالاری رافراهم کرده است و شهرداری به عنوان یک سازمان حرفه‌ای با بهره‌‌مندی از دانش و تجربه مدیریت شهری در جهت حکمرانی خوب که الزامات آن شفاف‌‌سازی، مشارکت مردم، قانون‌‌گرایی، مبارزه با رانت و فساد و تحقق شایسته‌سالاری است به پیش می‌رود.  
رییس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران یادآور شد: با لطف خدا و حمایت مردم در راستای ارایه خدماتی که شهر را زنده و پویا کند و مردم را راضی و شاداب نگاه دارد از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
تهران شورای مدیریت مبارزه شهرداری اقدامات شهردار راستای خدمات صدراعظم راهبردی عنوان رویکرد منافع کمیسیون سلامت محیط زیست حمایت اختلاف شفاف‌‌سازی هماهنگ اینکه می‌کند رفتار گسترده تاکید ادامه شفاف‌سازی افزود حرفه‌ای اقداماتی می‌دهد جوسازی‌ها اسلامی جریان