برگزیده ها

مازندمجلس: رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بخشنامه اخیر دولت مبنی بر ممنوعیت پذیرش دانشجو در مراکز علمی – کاربردی دولتی، تصمیم عجولانه و غیر کارشناسی است.

مازندمجلس: محمدمهدی  زاهدی با اشاره به  بخشنامه اخیر دولت مبنی بر ممنوعیت پذیرش دانشجو در مراکز علمی – کاربردی دولتی،  این ابلاغ را تصمیم عجولانه و غیر کارشناسی خواند که دلایل متعددی برای آن وجود دارد.
به گزارش نامه نيوز، وی ادامه داد: در برنامه ششم، پیش‌بینی ۳۰درصد توسعه آموزش‌های عالی مهارتی دیده شده است و همچنین برابر ماده ۶۶ این برنامه، این قبیل تصمیمات باعث کاهش مهارت می‌شود و با پیشرفت آموزش مهارتی مغایرت دارد.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: بهترین تربیت شدگان در حوزه مختلف مهارتی،  فارغ‌التحصیلان مراکز آموزش عالی هستند که به نوعی به دستگاه‌های دولتی منتصب بوده‌اند. به عنوان مثال در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، باغداری، باغبانی و زنبورداری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های علمی – کاربردی خود، دارای بنگاه‌های اقتصادی بزرگی شده‌اند که نه تنها برای خود اشتغال ایجاد کرده‌اند، بلکه کارآفرینی نیز وجود آورده‌اند.
دکتر زاهدی اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان وزارت نیرو بهترین تکنسین‌ها بوده‌اند و یا فارغ‌التحصیلان مراکز وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه خبرنگاری بهترین خبرنگاران را تربیت کرده‌اند، چراکه پشتوانه‌ای قوی از این افراد حمایت می‌کرد.
وی با اشاره به اینکه این افراد به علت پرداخت شهریه هیچ‌گونه هزینه‌ای برای دولت ایجاد نمی‌کردند، گفت: بنابراین با این مصوبه مخالفیم و آن را خلاف منافع ملی و خلاف برنامه ششم دانسته و آن را در جهت کم شدن یا تقلیل نیروهای کارآفرین می‌بینیم.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این کار ضمن این‌که تعداد زیادی را بیکار می‌کند، مانعی برای ایجاد موجی از کارآفرینان  نیز می‌شود و در شرایطی که ما هم اکنون به اشتغال نیروی مهارتی نیاز داریم، این تصمیم عجولانه و اشتباه بوده است.
آموزش مراکز فارغ‌التحصیلان مهارتی بهترین ایجاد کاربردی دولتی برنامه تربیت بوده‌اند کرده‌اند مجلس افراد وزارت اظهار اشتغال کمیسیون زاهدی دانشجو پذیرش ممنوعیت اشاره تصمیم شورای تحقیقات عجولانه اسلامی