برگزیده ها
۱۵ سند همکاری فردا با طرف هندی امضا می‌شود/ مشکلی از لحاظ تبادلات بانکی با هند نداریم

مازندمجلس: وزیر اقتصاد از امضای ۱۵ سند همکاری با هندی‌ها خبر داد.

مازندمجلس: وزیر اقتصاد از امضای ۱۵ سند همکاری با هندی‌ها خبر داد.

به گزینه ایلنا، مسعود کرباسیان در تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهوری  و هیئت بلند پایه سیاسی و اقتصادی همراه ایشان به هند گفت: برنامه‌های سفر امروز بیشتر جنبه فرهنگی داشت و با ایرانیان مقیم حیدرآباد، مردم، علما و دانشمندان حیدرآبادی دیدار داشتیم. در زمینه اقتصادی نیز فردا سند همکاری هایی به امضا خواهد رسید. از چند ماه گذشته مذاکراتی در این زمینه داشته ایم و تفاهمات و یادداشت تفاهمات و نامه هایی در این زمینه نهایی شده است و فردا به امضا خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۱۵ سند همکاری در بخش های مختلف میان ایران و هند فردا در دهلی نو به امضا  خواهد رسید به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: این سندها در زمینه اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی، محیط زیست، راه و راه آهن و حوزه های دیگر موردعلاقه دو کشور است. 

کرباسیان گفت:  یکی از مهمترین سندهای همکاری که فردا میان مقامات دو کشور امضاء خواهد شد درباره بند چابهار و بحث ترانزیت از بندر است که می تواند هند را به آسیای مرکزی متصل کند.

وزیر اقتصاد در ادامه در خصوص وضعیت مبادلات بانکی ایران و هند نیز گفت: هند یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت و محصولات پتروشیمی از ایران است  و صادرات به این کشور نیز به خوبی ادامه دارد و در حال حاضر مشکلی در زمینه بانکی و مالی با این کشر نداریم.

کرباسیان تاکید کرد اندک مسایل جزئی در خصوص تبادلات بانکی  میان دو کشور نیز در این سفر مورد بررسی قرار گرفته و انشالله حل و فصل می شود.

 

زمینه اقتصاد همکاری کرباسیان اقتصادی بانکی تفاهمات ادامه نداریم مشکلی تبادلات فرهنگی