برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری صدا و سیما نوشت: ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت: اتهامات امریکا مبنی بر دخالت اتباع روسیه در انتخابات این کشور بی اساس است.

مازندمجلس: به گزارش خبرگزاري رويترز، يک دادگاه فدرال آمريکا، روز جمعه 13 فرد حقيقي و سه فرد حقوقي روس را به دخالت در انتخابات آمريکا و فرآيندهاي سياسي در آمريکا متهم کرد. 
به گزارش نامه نیوز زاخارووا در فيسبوک خود نوشت: ‹‹13 تبعه روس در انتخابات آمريکا دخالت کرده اند؟ 13 نفر در مقابل يک دستگاه اطلاعاتي که ميلياردها دلار بودجه دارد؟ در مقابل سازمان هاي جاسوسي و ضدجاسوسي که تازه ترين پيشرفت ها و فناوري ها را در اختيار دارند؟!››
آمريکا 13 تبعه روس را به دخالت در انتخابات اين کشور متهم کرد
روسيه اتهامات آمريکا عليه اتباع اين کشور را رد کردبه گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن،‌ رابرت مولر دادستاني که در آمريکا مسئول تحقيق درباره دخالت روسيه در انتخابات است روز جمعه اعلام کرد دستگاه قضايي آمريکا 13 تبعه و سه نهاد روس را به دخالت در انتخابات و روند سياسي آمريکا متهم کرد. وي در بيانيه اي اعلام کرد همه اين افراد به توطئه براي فريب دادن آمريکا و سه نفر از آنها همچنين به تخلف بانکي و پنج نفر ديگر به سرقت هويت متهم شدند. بر اساس سندي که وزارت دادگستري آمريکا منتشر کرد هدف از اين توطئه « دخالت در روند سياسي و انتخابات آمريکا از جمله انتخابات رياست جمهوري 2016 » بود که در آن دونالد ترامپ به پيروزي رسيد.بر اساس کيفرخواست، يوگني پريگوزين از متحدان ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه از اين گروه « با هدف راهبردي ايجاد اختلاف در نظام سياسي آمريکا » حمايت مالي کرده است و اينکه اين افراد از نيمه 2016 حمايت از تبليغات ترامپ و بي اعتبار کردن هيلاري کلينتون رقيب دمکرات ترامپ را شروع کرده بودند. اعضاي اين گروه به ويژه « به صورت ناخود آگاه » با تيم تبليغاتي ترامپ در تماس بودند.تيم رابرت مولر تلاش مي کند مشخص کند آيا روسيه در انتخابات رياست جمهوري براي کمک به دونالد ترامپ در پيروزي مقابل هيلاري کلينتون کمک کرده است، آيا ارتباطي بين تيم تبليغاتي دونالد ترامپ و روسيه وجود داشته است و اينکه آيا ترامپ تلاش کرده از بازرسي ها ممانعت کند.سه عضو تيم تبليغاتي ترامپ از جمله پل مانافورت مدير سابق دفتر او تفهيم اتهام شده اند و مايکل فلين مشاور سابق رئيس جمهور در امنيت ملي به دروغگويي به پليس فدرال آمريکا ( اف بي آي FBI ) اذعان و همکاري با دستگاه قضايي را پذيرفته است.سازمان هاي اطلاعاتي آمريکا از جمله آژانس اطلاعات مرکزي (سيا)، ان اس اي (آژانس امنيت ملي) و اف بي آي (پليس فدرال) تاکنون دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري 2016 را از راه تبليغ در شبکه هاي اجتماعي و حملات سايبري عليه اردوگاه حزب دموکرات محکوم کرده اند. رئيس جمهور آمريکا هر نوع ارتباط بين تيم تبليغاتي خود و روسيه را رد و مسکو همواره اتهامات مقامات آمريکايي را رد کرده است.
توييت ترامپ: ستاد انتخاباتي من هيچ همکاري مخفيانه اي با روسيه نداشته است
روسيه اتهامات آمريکا عليه اتباع اين کشور را رد کرددونالد ترامپ رييس جمهور آمريکا در توييتي نوشت روسيه در سال 2014 کمپين ضد آمريکايي خود را آغاز کرده است که اين بسيار قبل تر از اعلام تصميم من براي نامزدي در انتخابات آمريکا است. نتيجه انتخابات رياست جمهوري آمريکا به هيچ وجه دستکاري شده و تحت تاثير عوامل خارجي نبوده است و ستاد انتخاباتي من نيز هيچ اقدام اشتباهي صورت نداده است و هيچ همکاري مخفيانه اي با روسيه صورت نگرفته است.
تاجر مشهور روس: از اينکه نامم در پرونده انتخابات آمريکا برده شده، آشفته نيستم
روسيه اتهامات آمريکا عليه اتباع اين کشور را رد کردآسوشيتدپرس گزارش داد: يک تاجر روس موسوم به سرآشپز پوتين که دادستان هاي فدرال آمريکا وي را همراه دوازده تن ديگر در پرونده نفوذ روسيه در انتخابات آمريکا متهم مي دانند، در واکنش به اين پرونده گفت "آمريکايي ها افرادي هستند که خيلي راحت تحت تاثير قرار مي گيرند."يوگني پريگوزين همچنين گفت از اين که نامش در اين پرونده برده شده است ، آشفته نيست. پريگوزين گفت آمريکايي ها "آن چيزي را مي بينند که مي خواهند ببينند."وي به اين خاطر سرآشپز پوتين ناميده شده که رستوران هاي وي در سنت پترزبورگ زماني ميزبان مراسم شام برگزار شده در کرملين با مهمانان خارجي بود.
پل رايان: روس ها در حمله اي شوم و نظام مند به آمريکا دست داشته اند!
روسيه اتهامات آمريکا عليه اتباع اين کشور را رد کردخبرگزاري رويترز گزارش داد: پل رايان، رئيس مجلس نمايندگان آمريکا، اعلام کرد حکم صادره عليه اتباع روسيه نشان مي دهد که روس ها ‹‹در حمله اي شوم و نظام مند به نظام سياسي ما دست داشته اند.›› وي تصريح کرد آمريکا بايد تماميت انتخابات آينده در اين کشور را حفظ کند.
آمريکا انتخابات روسيه ترامپ دخالت اتهامات اتباع سياسي پرونده گزارش جمهوري فدرال رياست اعلام تبليغاتي همکاري آمريکايي اينکه جمهور دستگاه پوتين پريگوزين مقابل دونالد آشفته انتخاباتي مخفيانه حمايت هيلاري تاثير سرآشپز رايان خارجي آژانس امنيت کلينتون اطلاعاتي خبرگزاري رويترز مشهور نداشته توييت واکنش رابرت همچنين پيروزي توطئه افراد قضايي يوگني