برگزیده ها
یک پای وزیر در وزارتخانه و پای دیگرش در شرکت‌ اقتصادی‌‌اش است/ مطالبه مردم درباره حقوق‌های نجومی هنوز پابرجاست

مازندمجلس: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: چرا باید در تفکر کارگزاران دولت این‌گونه عمل شود که یک پای وزیر در وزارتخانه باشد و پای دیگر در شرکت‌های اقتصادی‌‌اش، این مشابه آن است که قاضی صبح قاضی یک پرونده و عصر وکیل همان پرونده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی (ره) اظهار داشت: راهپیمایی 22 بهمن یک موفقیت دیگر برای انقلاب بود و نشانگر از پشتیبانی و علاقه‌مندی مردم به انقلاب است، البته جشن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نشان از دلدادگی مردم به انقلاب و ولایت‌فقیه داشت که همه این پیام را از مردم ایران اسلامی به ویژه آذربایجان دریافت کردند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران یک پدیده بی‌بدیل بود که با تفکر مبارزه با استکبار پیش رفت، چراکه امام راحل در برابر همه افکارهای کمونیستی و سوسیالیستی ایستاد و نشان داد با دین می‌توان دایره نفوذ را فراتر از مرزها برد، البته این نفوذ نه با سلاح نظامی، بلکه با سلاح معنوی صورت گرفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه اساس انقلاب اسلامی محبت اهل بیت (ع) است و این محبت باعث قدرت‌نمایی مردم ایران در همه برهه‌ها شده است، بیان کرد: بهترین مصداق این محبت، راهپیمایی میلیونی مردم از نجف به کربلاست که قدرت تفکر و علاقه به مکتب امام حسین (ع) را نشان می‌دهد، البته انقلاب اسلامی نیز به آن قدرت تکیه کرده و به مدد الهی این نهضت به نهضت امام زمان (عج) وصل خواهد شد.

علیرضابیگی با گرامیداشت 29 بهمن‌ماه و اهدای سلام به شهدای این روز تصریح کرد: در 29 بهمن سال 56 مردم تبریز پیشقراول انقلاب اسلامی شدند و زمانی که طاغوت در اوج قدرت بود، در تبریز تظاهراتی رخ داد که به شهر خون و قیام علیه رژیم ستمشاهی تبدیل شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: بعد از مقاله یک روزنامه و توهین به روحانیت، خیزش مردم قم اتفاق افتاد و سپس در چهلم آنها، مردم تبریز به پاخاسته و جرقه پیروزی انقلاب اسلامی زده شد.

مرکزیت پدیداری انقلاب، سنگر مساجد بود

وی با اشاره به اینکه مردم با حمایت و همت روحانیت تجمع کردند، متذکر شد: برخی افراد معتقدند که مرکزیت انقلاب اسلامی، دانشگاه‌ها بودند، در حالی که ما آن را نفی نمی‌کنیم، مرکزیت پدیداری انقلاب، سنگر مساجد بود که مصداق آن را می‌توان در قیام 29 بهمن سال 56 مردم تبریز دید.

علیرضابیگی با تأکید به اینکه مردم با اعتراضاتشان به رژیم طاغوت، اوج دلبستگی خود به راه رهبر کبیر انقلاب را نشان دادند که بعد از آن، نهضت مردم وارد فاز اتصال و همبستگی در کشور شد، گفت: این همبستگی با اتصال روحانیت و اهداف اسلامی ادامه‌دار شد و همه پی برده بودند دین، راهگشا بوده و احکام آن نجات‌بخش است.

وی خاطرنشان کرد: 29 بهمن‌ماه سال 56 نقطه عطف انقلاب اسلامی بوده و یکی از کارهای بزرگ انقلاب است که نشان از قدرت نرم جمهوری اسلامی دارد.

استاندار اسبق آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های زیادی دستاوردهای فراوان و متفاوتی داشته، به طوری که تجهیزات نظامی ایران خار چشم دشمنان شده، ضمن اینکه جمهوری اسلامی با فاصله زیاد از مرزهای خود، پوزه آمریکا را علناً به خاک مالیده است.

وی بیان کرد: نوید پیروزی جمهوری اسلامی ایران علیه داعش توسط سرلشکر سلیمانی بار دیگر چهره پدیدآوران اصلی داعش را نمایان کرد و میزان عصبانیت آنها از ایران اسلامی به خاطر شکست اخیر را می‌توان در رفتارهایشان مشاهده کرد.

 پیروزی‌های ایران نشان از تمسک به اهل بیت(ع) و حب اسلام و دین است

علیرضابیگی تصریح کرد: اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران به واسطه رهبر معظم انقلاب بیانگر این است که همه پیروزی‌های ایران اسلامی نشان از تمسک به اهل بیت(ع) و حب اسلام و دین بوده است.

وی ادامه داد: فتح و ظفر اخیر می‌توانست شیرینی زیادی در کام مردم داشته باشد، اما به علت مشکلات اقتصادی نتوانست آنچنان شیرین باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تأکید به امنیت بی‌بدیل ایران اسلامی در کشور افزود: مردم همیشه تعیین‌کننده بوده و از بدو انقلاب اسلامی تا به امروز همه موفقیت‌ها با تکیه به مردم پدیدار شده است.

علیرضابیگی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه تکیه انقلاب اسلامی روی مردم است، گفت: مردم ما در منطقه زلزله‌زده غرب با سختی‌های فراوانی روبه‌رو هستند که یادآور زندگی مردم در ارسباران است، هرچند تا حد زیادی با تلاش زیاد توانستیم با همت مردمی، آلام مردم را تسکین بدهیم، از این رو دولت باید امکانی فراهم سازد تا مشابه ارسباران مردم کمک‌های خود را به سمت زلزله‌زدگان سرازیر کنند و نماد همبستگی ملی دیگری را در تاریخ ثبت سازند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سال‌ها روی اقتصاد مقاومتی تأکید کرده‌اند که اگر بنا شود به جهت اقتصادی تکیه به دولت داشته باشیم که البته منظور دولت خاصی نیست، بلکه همه دولت‌ها در نظام را شامل می‌شود، هیچ‌گاه شاهد رشد اقتصادی نخواهیم بود.

هرجا که دولت در اقتصاد وارد شده، نتیجه آن فساد و تبعیض بوده است

علیرضابیگی با تأکید به اینکه هرجا که دولت در اقتصاد وارد شده، نتیجه آن فساد و تبعیض بوده است، ادامه داد: با ورود دولت به مسائل اقتصادی، منابع گران‌قیمت که باید در مسیر رفاه مردم قرار گیرد، در راستای منفعت دولت قرار می‌گیرد که حقوق‌های نجومی به عنوان نقطه تاریک مصداق بارز این موضوع است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تأکید کرد: حقوق‌های نجومی را همان‌ها گرفته بودند که از طرف دولت به مشاغل اقتصادی مشغول بودند، رهبر معظم انقلاب اشاره کردند این امر زخمی بر دل مردم گذاشته که هرچه زودتر باید شفاف‌سازی شود.

مطالبه مردم درباره حقوق‌های نجومی هنوز پابرجاست

علیرضابیگی ادامه داد: به قدری دریافت حقوق‌های نجومی ناراحت‌کننده بود که خود رئیس جمهور با یک اقدام شایسته از مردم عذرخواهی کرد، اما همچنان مردم مطالبه دارند تا بدانند که نتیجه حقوق‌های نجومی چه شد و با دست‌درازان به بیت‌المال در هر دولت چه برخوردی شده است. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به اینکه دولت با وارد شدن در حوزه اقتصادی، مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است، گفت: اینکه هواپیمای امن سوار شویم، حق همه ماست، اما آیا دولت حق دارد خلاف اصل 144 اقدام به خرید هواپیما کند؟

وی ادامه داد: چرا باید در تفکر کارگزاران دولت این باشد که یک پای وزیر در وزارتخانه باشد و پای دیگرش در شرکت‌های اقتصادی‌ خود، این مشابه آن است که قاضی صبح قضاوت یک پرونده را داشته و عصر وکیل همان پرونده باشد.

ثروت‌های نجومی مسؤولان سبب تبعیض و از بین رفتن منافع مردمی است

علیرضابیگی بیان داشت: ثروت‌های نجومی مسؤولان سبب تبعیض و از بین رفتن منافع مردمی است.

وی خاطرنشان کرد: وزیری که در مجلس حاضر شده بود تا اثبات کند، قبل از تصدی پست وزارت، مسؤولیت در شرکت‌ها را رها کرده، نتوانست این موضوع را اثبات کند و در نتیجه کارت زرد از مجلس دریافت کرد.

 حضور دولت در مسائل اقتصادی باعث شده قوانین به نفع دولت تبیین شود

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم از ورود دولت در اقتصادجلوگیری کنیم، افزود: متأسفانه حضور دولت در مسائل اقتصادی باعث شده، قوانین به نفع دولت تبیین شود، به طوری که برای مثال 150 درصد تعرفه خودرو در نظر گرفته شده و دلیل آن را حمایت از تولید ملی می‌دانند، اما چرا این تعرفه شامل تراکتورسازی نمی‌شود و تعرفه آن فقط پنج درصد است. 

علیرضابیگی افزود: علت این تعرفه‌ها این  است که دولت خودروساز است، اما تراکتورساز نیست و این باعث می‌شود رانت اطلاعاتی ایجاد شود و برخی‌ به ثروت کلان برسند، البته برای این منظور مالیات 60 درصدی از منفعت در نظر گرفته شده، اما مهم این است که واقعاً این اجرا خواهد شد؟

وی مطرح کرد: اگر قیمت دلار به واسطه مدیریت دولتی سرسام‌آور افزایش یافته است، دلیل آن این است که چون تفکر حاکم، تفکر دولتی است، از این رو اجازه نمی‌دهد مردم در مدیریت اقتصاد حاضر شود و همین باعث می‌شود مشکلات ایجاد شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تأکید به اینکه اساس سیاست‌گذاری‌ها به علت نوع نگرش محقق نمی‌شود، گفت: اقتصاد مقاومتی حکم می‌کند پشتوانه ارزش ملی خود مردم و تولید داخلی باشد، اما با برخی ندانم‌کاری‌ها این اقتصاد و جهاد اقتصادی میسر نشده است.

علیرضابیگی ادامه داد: مردم لیقوان توانسته‌اند با جمع‌آوری 7 میلیارد تومان یک سردخانه با ظرفیت بالا ایجاد کنند که این موضوع با کمترین حمایت دولتی انجام گرفته است و با اراده خود مردم توانسته اشتغال‌زایی کند و این یک نمونه برای نشان دادن توانایی مردم است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تشریح کرد: باید امکان حضور بخش خصوصی و مردم را فراهم سازیم و اجازه دهیم اقتصاد توسط آنها بچرخد.

وی با بیان اینکه در بودجه تکیه روی نفت و مالیات است، از این رو باعث شده از مردم قرض کرده و بدهکار آنها شویم، گفت: با این اوصاف مردم حامی قوه قضائیه هستند و انتظار دارند با افرادی که خیانت و تعرض به بیت‌المال دارند، برخورد جدی شود. 

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: جای تأسف است که دادستان کل کشور اعلام کند مسؤولان و فرزندان آنها در قاچاق سهم دارند، انتظار داریم قوه قضائیه با همت قوه مقننه و سیاست‌گذاری قوه مجریه با این پدیده برخورد کند تا بلکه کشور نجات پیدا کند.

وی در پایان افزود: از امام جمعه تبریز تشکر می‌کنیم که نمادهای جداسازی مردم از مسؤولان را برداشتند و این باید سرلوحه همه باشد و مسؤولان ارتباط مؤثر و چهره به چهره با مردم داشته باشند.

ذ/2346

اسلامی انقلاب اقتصاد تبریز مجلس علیرضابیگی اینکه نماینده اقتصادی آذرشهر نجومی تأکید ادامه جمهوری حقوق‌های افزود و اسکو در البته مسؤولان ایجاد گرفته دارند نتیجه تبعیض خاطرنشان حمایت همبستگی مسائل تعرفه دولتی موضوع اشاره مردمی مشکلات زیادی می‌توان دریافت مطالبه مصداق پیروزی روحانیت مرکزیت قوانین می‌کنیم پدیداری تبیین اثبات پرونده ثروت‌های درباره منافع تولید نمی‌شود انتظار برخورد اقتصاد مقاومتی وزارتخانه قضائیه اجازه مالیات مدیریت دیگرش پابرجاست امروز نتوانست ارسباران نظامی فراهم بهمن‌ماه واسطه تشریح تصریح اسلام مشابه اتصال مساجد راهپیمایی اقدام طاغوت منفعت پدیده مقاومتی منظور بی‌بدیل بیت‌المال