برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور یافت و به ارائه گزارش پرداخت.

مازندمجلس: محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته (جمعه 27 دی) با حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت‌های وزارت خانه خود از نظرات اعضای محترم جامعه مدرسین بهره برد.
در ابتدای این جلسه که به ریاست آیت‌الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، آذری جهرمی  با اشاره به اینکه پایه فضای مجازی براساس فناوری است و این فناوری باعث تغییر فرهنگ خواهد شد و سبک زندگی را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد گفت: این تغبیرات چالش‌های زیادی ایجاد می‌کند از جمله چالش در حاکمیت است و غرب برنامه‌ریزی سنگینی در این زمینه انجام داده و همه ما نگران شبکه‌های اجتماعی آینده هستیم بنابراین باید به داشته‌های خود نگاه کنیم و در این زمینه فکری اساسی باید کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری افزود: کلید همه این مشکلات در خلاقیت ماست و این در حالی است که ما برای تمام دنیا حرف برای گفتن داریم و این می‌تواند یک فرصت باشد بنابراین ما به دنبال یک همدلی بیشتر هستیم و همکاری بسیار خوبی بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای فضای مجازی ایجاد کردیم.
در ادامه این جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن بیان دغدغه‌هایی چون ورود دشمن به خانه‌ها از طریق فضای مجازی، تذکر جدی نسبت به مضرات فضای مجازی در عین حال که با اصل فضای مجازی کسی مخالف نیست بلکه با آثار زیانبار آن مخالفت وجود دارد و مطالباتی از جمله راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و تهیه زیرساخت‌های آن در اسرع وقت، عدم مسامحه با توهین به مقدسات در فضای مجازی و قرار دادن بودجه کافی برای شبکه ملی اطلاعات و پیام رسان‌های داخلی را مطرح نموده و توجه ویژه به موارد مذکور را خواستار شدند.
در پایان این جلسه آذری جهرمی ضمن تقدیر و تشکر از فرصت بوجود آمده جهت دیدار و تبادل نظر با اعضای جامعه مدرسین؛ توضیحاتی در مورد موضوعات مطرح شده ارائه کرد.

جامعه مجازی مدرسین فناوری ارتباطات اطلاعات اعضای علمیه شورای هستیم دیدار ایجاد بنابراین اجتماعی زمینه وزارت نگران آینده ارائه جهرمی