برگزیده ها

مازندمجلس: در جریان رسیدگی مجلس شورای اسلامی به لایحه بودجه سال آینده بین عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر و سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا بر سر بودجه عمرانی درگیری لفظی به وجود آمد که در نهایت این درگیری و کدورت بین دو نماینده رفع شد.

مازندمجلس:  عبدالحمید خدری در جلسه علنی امروز شنبه مجلس شورای اسلامی در اخطاری گفت: بودجه استان بوشهر در لایحه بودجه سال آینده بودجه مناسبی نیست و شما (لاریجانی) باید به تخصیص بودجه به ویژه بودجه عمرانی استانها توجه کنید.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: به برخی استان‌ها مانند استان گیلان بودجه‌های بیشتری تخصیص یافته و طبیعتا پروژهای بیشتری در این استانها افتتاح می شود.
لاریجانی در پاسخ به این اخطار نماینده مردم بوشهر ضمن وارد ندانستن این اخطار گفت: به این موضوع پایان دهید. از آقای نوبخت می خواهم مواردی که در بودجه عمرانی در ۱۰ ماهه اخیر به استان‌ها اختصاص یافته است به نمایندگان گزارش دهند.
این سخنان نماینده مردم بوشهر واکنش نمایندگان استان گیلان را در پی داشت و درخواست تذکر بر اساس اصل ۷۹ قانون اساسی را دادند.
اما با وجود تاکید رئیس مجلس بر پایان دادن به این سخنان و جلوگیری از اتلاف وقت مجلس، سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در دادن اخطار اصرار کرد.
دلخوش در سخنانی با قرائت قطعه شعری گفت: هر کس به طریقی دل ما می شکند، بیگانه جدا دوست جدا، بیگانه اگر می شکند حرفی نیست. من در تعجبم که آقای همکار چرا می شکند؟
وی گفت: متاسفانه هیئت رئیسه مجلس به یک نفر که معرکه می گیرد و دادوفریاد می کند، اجازه سخن گفتن می دهد. همه ایران سرای من است. ما در موضوع ریزگردها آبرو گذاشتیم. ۱۳ سال است که راه‌آهن استان گیلان در دست احداث است اما تا دو سال آینده هم افتتاح نمی شود. برخی آقایان در استانهایشان ۱۲ میلیارد دلار پروژه افتتاح کردند. ما نسبت به عملکرد رئیس سازمان برنامه و بودجه اعتراض داریم. ایشان فکر می‌کنند که اگر سر سوزنی به استان گیلان کمک می‌کنند این کارشان تبعیض بین استانها است و تاکنون چنین کاری انجام نداده‌اند.
پس از این سخنان، جمعی از نمایندگان مجلس دلخوش و خدری را به کنار یکدیگر دعوت کرده و باعث پایان دادن این نزاع شدند.

بودجه مجلس استان گیلان دلخوش افتتاح اخطار نماینده سخنان نمایندگان پایان استانها بوشهر موضوع اجازه دادوفریاد رئیسه طریقی بیگانه معرکه آینده گزارش تخصیص استان‌ها لاریجانی یافته بیشتری عمرانی