برگزیده ها
مجلس برای افزایش سرمایه شرکت‌ها شروطی تعیین کرد

مازندمجلس: نمایندگان مجلس شروطی را برای افزایش سرمایه شرکت‌ها تعیین کردند.

مازندمجلس: نمایندگان مجلس شروطی را برای افزایش سرمایه شرکت‌ها تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس که به ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۷ در بخش درآمدی اختصاص داشت، با تصویب بند الحاقی ۳ به تبصره ۱۰ این لایحه موافقت کردند.

بنابر این مصوبه که با ۱۵۴ رای موافق، ۲۹ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید، انتقال مازاد تجدید ارزیابی شرکت‌ها، موضوع ماده ۱۴۹ اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱/ ۴/ ۹۴ به حساب افزایش سرمایه با رعایت شروط ذیل بلامانع است و مشمول مالیات صفر می‌شود.

۱- شرکت‌های مذکور باید براساس صورت‌های مالی عملکرد سال ۱۳۹۶ مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده باشند.

۲- شرکت‌های مذکور می بایست با این تجدید ارزیابی از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شوند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در جریان بررسی این مصوبه که به دو سوم رای نمایندگان نیاز داشت، ابتدا از صحن رای‌گیری کرد که به دلیل یک رای اختلاف این مصوبه به تصویب نرسید. 

در ادامه لاریجانی تغییری در متن مصوبه داد و قید «مشمول مالیات صفر» را در پیشنهادی به متن این بند اضافه کرد و مجدداً اقدام به رای‌گیری کرد تا درنهایت این بند الحاقی به تصویب رسید.

مصوبه مجلس افزایش مشمول تصویب قانون سرمایه شرکت‌ها مالیات نمایندگان تجارت رای‌گیری لاریجانی ارزیابی مذکور شرکت‌های الحاقی گزارش تعیین شروطی ایلنا جریان لایحه بررسی ادامه تجدید