برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهور روابط تهران و دهلی نو را روابطی رو به توسعه خواند و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط همه جانبه با هندوستان، هیچ محدودیتی قائل نیست و از هر ابتکاری برای ایجاد جهش در این روابط استقبال می کند.

مازندمجلس: حجت الاسلام حسن روحانی روز شنبه در دیدار"سوشما سواراج" وزیر خارجه هندوستان در دهلی نو، با بیان اینکه دو کشور برای توسعه و تقویت بیش از پیش روابط  و همکاری ها، تجربه و ظرفیت گسترده ای دارند، گفت:در  دیدار با رئیس جمهور و نخست وزیر هندوستان اشاره کردم اگر بتوانیم به نقطه ای از روابط عالی برسیم که اجداد ما در ایران و هندوستان داشتند، کار بزرگی کرده ایم.
رئیس جمهور، توسعه روابط دو کشور بزرگ و تاثیرگذار در منطقه آسیا را به نفع دو ملت و کل منطقه دانست و اظهارداشت: تسهیل روند رفت و آمد مردم ایران و هند با توجه به جاذبه های فراوان فرهنگی و تاریخی در دو کشور با اهمیت است.
روحانی به اراده مقامهای ارشد دو کشور برای توسعه همکاری های مشترک اشاره کرد و گفت: ایران و هندوستان در حوزه های انرژی ، حمل و نقل ، معدن ، صنعت و فناوری های نوین می توانند همکاری های خود را توسعه دهند و تهران با ارائه تسهیلات به شرکتهای هندی، از حضور فعالتر آنها در بازارهای ایران استقبال می کند.
رییس جمهور همچنین تقویت همکاری های دو کشور در مسایل منطقه ای و بین المللی را ضروری برشمرد و اظهارداشت: تقویت همکاری های ایران و هند در مسایل منطقه ای می تواند پایه های ثبات و امنیت در منطقه را تقویت کند.
وزیر خارجه هندوستان نیز در این دیدار که در هتل اقامت رئیس جمهور انجام شد،  تاکید کرد که کشورش مصمم است روابط خود را در همه عرصه ها با جمهوری اسلامی ایران تقویت کند.
"سوشما سواراج"  بازدید مقامهای بلندپایه ایران و هندوستان از پایتخت های دو کشور را نشانه سطح عالی روابط دانست و گفت ما امیدوارم روابط دو کشور در همه زمینه ها توسعه یابد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که برای تقویت رفت و آمد میان مردم دو کشور ، روند دریافت ویزا تسهیل شود.
وزیر خارجه هندوستان همچنین طرح توسعه بندر چابهار را نه تنها برای ایران بلکه منطقه بسیار با اهمیت برشمرد و گفت:مردم افغانستان ، هند و منطقه از پروژه توسعه چابهار بسیار خرسند هستند.
توسعه منطقه هندوستان روابط تقویت همکاری دیدار خارجه جمهور روحانی همچنین مسایل برشمرد مقامهای چابهار بسیار اشاره سواراج سوشما دانست اظهارداشت تسهیل اهمیت