برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که اعلام جرم‌های جدید درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نشان می‌دهد که روس‌ها تلاش نکردند تا از کاندیدایی در مقابل کاندیدای دیگر در این انتخابات حمایت کنند.

مازندمجلس:
به نقل از پایگاه خبری هیل، این ادعا از سوی راج شاه، سخنگوی کاخ سفید در حالی مطرح شده که بازرس ویژه رسیدگی به ادعای دخالت روسیه در این روند انتخاباتی خلافش را گفته است.
این اعلام جرم علیه ۱۳ تبعه روس و سه گروه روسی به ذکر این جزئیات می‌پردازد که تلاش‌های ادعایی روسیه در حمایت از کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و با هدف تضعیف رقیب وی هیلاری کلینتون بوده است.
سخنگوی کاخ سفید در جریان گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: تمامی این اقدامات برای ایجاد سردرگمی در جریان انتخابات و تضعیف رئیس جمهوری بعدی بوده نه حمایت از یک کاندیدا در مقابل کاندیدای دیگر.
صفحه چهارم از اعلام جرم ۳۷ صفحه‌ای، این افراد و سازمان‌های مربوطه را به تلاش برای حمایت از کمپین ترامپ و بی‌اعتبار کردن کمپین هیلاری کلینتون متهم می‌کند.
در متن این اعلام جرم آمده است: عملیات متهمان شامل حمایت از کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ و بی اعتبار کردن کمپین رقیب دموکراتش می‌شود. متهمان هزینه‌هایی را برای انجام فعالیت‌هایشان صرف کرده‌اند که شامل صرف پول برای تبلیغات سیاسی در رسانه‌های اجتماعی به نام اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی است.
 در این اعلام جرم همچنین آمده که این عملیات برای حمایت از کمپین‌های ترامپ و برنی سندرز و حمله به کلینتون، تد کروز و مارکو روبیو بوده درحالیکه این افراد تلاش کردند تا رای‌دهندگان اقلیت را برای رای دادن به کاندیدای حزب سبز "جیل استاین" متقاعد کنند.
سخنگوی کاخ سفید همچنین مدعی شد که این اعلام جرم ثابت می‌کند هیچ تبانی میان کمپین ترامپ با روسیه وجود ندارد.
"راد روزنستاین"، معاون دادستانی کل آمریکا در یک نشست خبری گفته است که این اعلام جرم به این معنا نیست که آمریکایی‌ها درباره این عملیات اطلاعی داشته‌اند یا تحت تاثیر نتایج این انتخابات قرار گرفتند.
ترامپ مکررا گفته است که میان کمپنش و روسیه هیچ تبانی وجود نداشته است. تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.
ترامپ اعلام کمپین حمایت روسیه عملیات جمهوری کلینتون سخنگوی کاندیدای تبانی افراد می‌کند انتخابات متهمان همچنین آمریکا دونالد انتخاباتی تحقیقات تضعیف هیلاری جریان