برگزیده ها

مازندمجلس: یک روزنامه انگلیسی با نقل داستان‌های از هتل ریتز کارلتون که در آن شاهزادگان و تاجران بزرگ عربستانی از جمله ولید بن طلال بازداشت بودند، نوشت، برخی از آنهایی که از هتل خارج شدند، از افسردگی رنج می‌بردند.

مازندمجلس:
روزنامه فایننشال تایمز چاپ انگلیس در مقاله‌ای درباره هتل ریتز کارلتون، با نقل داستان‌هایی از شاهزادگان و تاجران بزرگ عربستانی که در آنجا بازداشت بودند، نوشت، برخی از آنهایی که از هتل خارج شدند، دچار افسردگی شده بودند و به دلیل برخی نگرانی‌ها نسبت به اقدام به خودکشی برخی بازداشت‌شدگان تمامی اشیای سنگین و بُرنده از اتاق‌های هتل بیرون آورده شده بود.
این روزنامه در ادامه نوشت، این شاهزادگان و تاجران ثروتمند عربستانی چند هفته در این هتل بازداشت شده بودند و روزهای خود را در حال بازجویی به سر می‌برند و اتاق‌هایشان تحت نظر نیروهای امنیتی بود و آنها از حریم خصوصی محروم بودند. آنها اجازه صحبت کردن با یکدیگر را نداشتند و تنها می‌توانستند تلفنی با اعضا خانواده‌شان گفت‌وگو کنند، بعضی از آنها در حالی که دچار افسردگی شده‌ بودند از این هتل بیرون آمدند و حرفی از اتفاقاتی که در هتل برایشان رخ داده، نمی‌زنند و بیشتر اوقات در سکوت به سر می‌برند. برخی دیگر نیز مساله را به شوخی می‌گیرند و از رژیم غذایی اجباری می‌گویند که باعث کاهش وزن و تناسب اندامشان شده است.
این روزنامه انگلیسی به نقل از دوست یکی از چهره‌های بازداشت شده نوشت، اگر احترام خود را حفظ می‌کردی با تو مهربان بودند اما نیروهای امنیتی می‌فهماندند که اگر بهانه‌ای به دستشان بدهی آماده هستند تو را به زمین بیندازند.
فایننشال تایمز در ادامه نوشت، هتل ریتز کارلتون اکنون بار دیگر میزبان مهمانان عادی خود است اما پیامدهای دوره‌ای که تبدیل به یک  بازداشتگاه شده بود، همچنان بر فضای هتل حاکم است.
این روزنامه انگلیسی در گفت‌وگو با دوستان و شرکای تجاری برخی از چهره‌های بازداشت شده، از چگونگی آغاز این طرح و بازداشت‌ها اطلاع یافت.
نحوه بازداشت یکی از ثروتمندان سالخورده عربستانی به این شکل بود که او سوار بر هواپیمای شخصی‌اش در حال بازگشت به شهر جده بود و قرار بود که با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کند اما مسؤولان امنیتی در فرودگاه منتظر او بودند و او را بازداشت کردند.
برخی از آنها توانستند با خانواده‌شان تماس گرفته و آنها را در جریان این بازداشت قرار دهند اما برخی دیگر از آنها بدون اینکه خانواده‌هایشان اطلاعی از آنها داشته باشند، ناپدید شدند.
بازداشت روزنامه عربستانی فایننشال کارلتون تایمز امنیتی خانواده‌شان انگلیسی چهره‌های نیروهای گفت‌وگو افسردگی شاهزادگان داستان‌هایی تاجران بیرون ادامه می‌برند