برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر مور خارجه آلمان در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ، تحریم های آمریکا علیه دیگر کشورها از جمله روسیه را «مبهم» خواند.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از اسپوتنیک، «زیگمار گابریل» در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ با انتقاد از اقدامات یکجانبه آمریکا در تحریم کشورهای دیگر گفت: از دید اتحادیه اروپا، از آنجا که تحریم های آمریکا علاوه بر کشور هدف سایر کشورها را نیز تحت تاثیر قرار می دهند مبهم هستند که تحریم های واشنگتن علیه روسیه نیز به همین گونه است.
وی در ادامه به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه که از سال ۲۰۱۴ و با توجه به بحران اوکراین علیه مسکو اعمال شده اشاره کرد و گفت: این تحریم ها به تدریج و با استقرار نیروهای سازمان ملل در «دونباس» رفع می شود.
وزیر خارجه آلمان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: نظم لیبرال جهانی آنگونه که در ۱۹۴۵ پایه‎گذاری شد، دیگر کامل به نظر نمی‎آید اما همچنان بهترین گزینه‎ قابل تصور برای زمان حال است.
وی همچنین بر همکاری اروپا و آمریکا برای ایجاد راهبرد جهانی مشخص در برابر راهبرد جهانی چین تاکید کرد.
وی گفت طرح جاده ابریشم جدید چین فراتر از تجارت و طرحی برای گذاشتن علامت چینی روی جهان است البته این حق چینی ها است که راهبردی جهانی داشته باشند اما اروپا و آمریکا نیز باید راهبرد خود را ایجاد کنند. 
وزیر خارجه آلمان در ادامه به موضوع برجام نیز اشاره کرد و گفت:  ما (اروپا و آمریکا) در کنار هم با روسیه از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کردیم و در کنار هم مذاکرات توافق هسته ای را انجام دادیم. به شریکان آمریکایی توصیه می کنم که توافق هسته ای را حفظ کنند و همراه با ما برای ایجاد راهبردهای جدیدی به منظور مقابله با تاثیر بی ثبات کننده سیاست های ایران در منطقه تلاش کنند.
وی به اوضاع اروپا نیز اشاره کرد و گفت که اروپا باید توانایی قدرت‌نمایی داشته باشد و این موضوع را اینطور تشریح کرد که به عنوان تنها گیاه‌خوار در جهان گوشت‌ خواران، اروپا وضعیت سختی خواهد داشت.
وی همچنین در جریان سخنرانی امروز در کنفرانس امنیتی مونیخ به پایان بحران سوریه پس از ۶ سال جنگ و تنش در زمینه کره شمالی اشاره کرد و  گفت که پس از گذشت ۶ سال از جنگ خونبار در سوریه اکنون با اقدامات صورت گرفته این بحران رو به کاهش است.
در مورد کره شمالی نیز گابریل گفت که نشانه‌هایی از اعتماد در سیاست جهانی به چشم می‌خورد . المپیک می‌تواند تنش کره شمالی در زمینه مسابقه تسلیحاتی را کاهش دهد.
اروپا آمریکا جهانی تحریم راهبرد اشاره گابریل ایجاد روسیه بحران شمالی همچنین سیاست زمینه سوریه آلمان توافق موضوع تاثیر کنفرانس سخنرانی برابر امنیتی مونیخ ادامه اتحادیه اقدامات خارجه