برگزیده ها

مازندمجلس: ریاست فرماندهی اقیانوس آرام آمریکا در هاوایی و سفیر آتی این کشور در استرالیا می‌گوید پکن قصد کنترل دریای چین جنوبی را دارد و واشنگتن باید برای جنگ احتمالی با چین آماده باشد.

مازندمجلس:
به نوشته روزنامه گاردین، آدمیرال هری هریس که به عنوان سفیر آتی آمریکا در استرالیا نامزد شده است، در کنگره گفت: آمریکا باید برای احتمال جنگ با چین آماده باشد و باید در این زمینه به دریافت کمک از استرالیا تکیه کند تا سیستم مستقر بر قوانین بین‌المللی در آسیا – پاسفیک برقرار شود.   
هریس در انتقادی شدیداللحن از قدرتنمایی روزافزون چین در این منطقه گفت، "نیت پکن برای سلطه بر دریای چین جنوبی کاملا آشکار است و اقتدار نظامی آن به زودی به رقیبی برای قدرت آمریکا آن هم تقریبا در تمامی حوزه‌ها بدل می‌شود."
 این مقام که به زودی از ریاست فرماندهی اقیانوس آرام آمریکا در هاوایی بازنشسته می‌شود، به کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت واشنگتن و متحدانش باید مراقب توسعه‌طلبی نظامی پکن در این منطقه باشند و عملیات‌های نفوذی خارجی چین، رفتار قلدرمآبانه اقتصادی و تهدید همسایگان منطقه‌ای را محکوم کنند.
او گفت: نیت آمریکا کاملا واضح است. ما آن را نادیده می‌گیریم و خودمان را به خطر می‌اندازیم. نگرانم که چین روی تضعیف نظم مبتنی بر قوانین بین‌المللی تلاش کند. همچنین نسبت به شخصیت‌سازی حول محور شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین هشدار می‌دهم.   
هریس از استرالیا به عنوان وفادارترین متحد آمریکا در منطقه آسیا – اقیانوسیه یاد کرده و به همکاری نظامی موجود دو طرف در پایگاه‌های نیروی هوایی در "قلمرو شمالی"، مانورهای دریایی مشترک و انتقال معمول ۱۵۰۰ تفنگدار دریایی از طریق شهر داروین استرالیا اشاره کرد.
 او گفت: استرالیا یکی از اصلی‌ترین عوامل در نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون است. من به دنبال جلب کمک همکاران استرالیایی خودم هستم. من رهبری آنها در میادین نبرد و در راهروهای قدرت در جهان را ستایش می‌کنم. آنها از متحدان کلیدی آمریکا هستند و از زمان جنگ جهانی اول آنها در هر درگیری مهمی در کنارمان بودند.
آمریکا استرالیا بین‌المللی نظامی منطقه دریایی مبتنی کاملا قوانین واشنگتن آماده عنوان آدمیرال  هریس