برگزیده ها
آمار مستندی از تعداد شاغلان نمایشگاه‌ها نداریم

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی یکی از مراکز ایجاد اشتغال است، گفت: تاکنون آمار قابل استنادی از تعداد شاغلان در این نمایشگاه وجود ندارد.

مازندمجلس: حسین اسفهبدی امروز در نشست خبری نخستین جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی، گفت: نمایشگاه بین‌المللی ایران یکی از مراکز ایجاد اشتغال است که هزاران نفر طی یک سال در این محل با برپایی نمایشگاه‌های مختلف فعالیت اقتصادی می‌کنند. 

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با بیان آمار قابل استنادی هم اکنون از تعداد اشتغال ایجاد شده طی یک سال در نمایشگاه‌ بین‌المللی وجود ندارد، گفت: برای این منظور قراردادی با اساتید دانشگاه منعقد شده که به صورت علمی آمار اشتغال ایجاد شده، طی یک سال در نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران را براساس روز کار به دست آوردند. 

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران پشتیبان اقتصاد کشور است، بیان داشت: همه توانمندی اقتصادی در طول یک سال در این نمایشگاه عرضه می‌شود و برپایی این قبیل نمایشگاه‌ها منجر به اتفاقات مهم اقتصادی از قبیل حضور بیشتر فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود. 

* سال آینده 2 نمایشگاه در ماه رمضان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برپا می‌شود

اسفهبدی از برگزاری 2 نمایشگاه در ماه مبارک رمضان در نمایشگاه بین‌المللی ایران خبرداد و گفت: تاکنون چنین رویدادی اتفاق نیفتاده است اما در صدد هستیم، تا برای ماه مبارک سال 97 دو نمایشگاه را بعد از ساعت افطار در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار کنیم. 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی بیان داشت: این اتفاق برای اولین در صنعت نمایشگاهی کشور رخ می‌دهد و ما هم در تلاش برای حمایت از این رخداد هستیم.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به 74 پوستر ارسالی به دبیرخانه این نمایشگاه گفت: از این تعداد 34 پوستر برگزیده و آماده نمایش در گالری جشنواره است که در راستای تشویق طراحان پوسترها و حمایت از این صنعت، قطعا جوایزی هم به نفرات برتر و برگزیده اهدا می‌شود.

* فراخوان دعوت از گرافیست‌ها برای طراحی پوسترهای نمایشگاهی سال 97

وی اظهار داشت: در راستای گسترس صنعت طراحی پوستر، اسفند ماه امسال فراخوان دعوت از گرافیست‌ها و استادان طراحی پوستر برای طراحی پوسترهای نمایشگاه‌های سال 97 داده می‌شود که علاقه مندان تا چند روز آینده با مراجعه به سایت نمایشگاه بین‌المللی می‌توانند از جزئیات آن اطلاع یابند. 

*‌پوسترها بازوی رسانه‌ای نمایشگاه‌ها

ناصر بزرگمهر مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست، گفت: پوستر یک ابزار رسانه ای تلقی می شود، ما پوسترها را نیز مانند دیگر رسانه‌ها می‌شناسیم و شاید بتوان آن را هم سطح با عکس دانست.

وی  افزود: وقتی ابزارهای رسانه ای را تقسیم‌بندی می کنند، ابزاری به عنوان پوستر هم وجود دارد که در سطح بین المللی به آن نگاه می شود و شاید بتوان آن را حتی نشان و لوگوی یک نمایشگاه دانست.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: با همکاری انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های ایران و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران به عنوان یکی از مهمترین سازمان‌هایی که می‌تواند به  کارآفرینی کمک کند، وارد همکاری برای برگزاری جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی شدیم.

وی اظهار داشت: شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با برگزاری رویدادهای سالانه یکی از موثرترین سازمان هایی است که به مسئله کار و اشتغال کمک می‌کند و هرچه میزان این نمایشگاه‌ها افزایش یابد، میزان اشتغال در این حوزه افزایش می‌یابد.

براساس این گزارش، نخستین دوره این جشنواره به صورت ملی در کنار سمینار و نمایشگاه صنعت نمایشگاهی برگزار از تاریخ 2 تا 5 اسفندماه 96 در محل دائمی نمایشگاه بین‌ا‌لمللی ایران برگزار می‌شود.

ب

بین‌المللی نمایشگاه نمایشگاه‌های نمایشگاهی پوستر سهامی اشتغال پوسترهای جشنواره طراحی برگزاری اقتصادی نمایشگاه‌ها مدیرعامل برگزار اسلامی تعداد دائمی جمهوری ایجاد رسانه‌ای فراخوان اظهار میزان عنوان گرافیست‌ها تجارت بتوان دانست رسانه المللی پوسترها افزایش مشاور مبارک براساس آینده برپایی نخستین گزارش اسفهبدی رمضان اتفاق حمایت برگزیده اولین اشاره هستیم راستای