برگزیده ها

مازندمجلس: یک منبع آگاه اعلام کرد که نخست وزیر عراق با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در شهر مونیخ آلمان به بررسی بحران میان بغداد و اربیل پرداخت.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و  نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان در حاشیه کنفرانس امنیتی در شهر مونیخ آلمان با هم دیدار کردند.
به گفته یک منبع آگاه در عراق، دو طرف طی این دیدار به بررسی آخرین تحولات سیاسی و  هیأت‌هایی که از بغداد به اربیل فرستاده شد، پرداختند.
در جریان این دیدار بارزانی و العبادی به بررسی حل بحران میان بغداد و اربیل و نیز موضوع دستمزدها در اقلیم کردستان عراق پرداختند و این نشست سومین نشست دو طرف پس از بحران همه‌پرسی استقلال کردستان عراق است که در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی برگزار شد.
نخست وزیر عراق روز جمعه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ وارد آلمان شد و هیأت اقلیم کردستان عراق به ریاست نیچروان بارزانی روز پنجشنبه به منظور شرکت در این کنفرانس وارد این کشور شد.
از سوی دیگر یک روزنامه قطری از نشست سه‌جانبه‌ای خبر داد که قرار است طی آن به بررسی راه‌حل خروج از بحران اربیل و بغداد پرداخته شود.
روزنامه مذکور همچنین نوشت تمامی طرف‌ها برای پایان دادن به اختلاف میان بغداد و اربیل تمایل دارند.
ریاست جمهوری، نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق آماده برگزاری نشست گسترده‌ای در هفته جاری به منظور بررسی راه‌حل‌های خروج از بحران میان دولت عراق در بغداد و دولت اقلیم کردستان در اربیل هستند که تعدادی از رهبران فراکسیون‌های سیاسی نیز در این نشست حضور خواهند داشت.
این روزنامه قطری به نقل از یک منبع دولتی نوشت: این نشست پس از ناکام ماندن تمامی تلاش‌ها برای نزدیک کردن دیدگاه‌های میان دو طرف برگزار می شود.
منبع مذکور همچنین اعلام کرد که مهم‌ترین نقاط مورد اختلاف سهم اقلیم کردستان عراق از بودجه دولت فدرال در سال ۲۰۱۸ میلادی است که بغداد آن را از ۱۷ به  ۱۲ کاهش داده است.
اقلیم کردستان عراق از بحران سیاسی داخلی و اقتصادی پس ار برگزاری همه‌پرسی اقلیم کرستان عراق رنج می‌برد، به طوری که دولت فدرال و اقلیم کردستان عراق شاهد تنش گسترده پس از برگزاری این همه‌پرسی است.
اقلیم کردستان بحران بغداد اربیل دیدار بررسی کنفرانس بارزانی سیاسی العبادی روزنامه برگزاری همه‌پرسی حاشیه مونیخ همچنین مذکور تمامی اختلاف نیچروان فدرال ریاست پرداختند امنیتی رهبران میلادی آلمان برگزار منظور