برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس دانشگاه تهران گفت: امیدواریم موضوعی که کمیسیون تلفیق در خصوص عدم افزایش حقوق بالای ۵ میلیون تومان مطرح کرده موجب مهاجرت اساتید نشود.

مازندمجلس: محمود نیلی احمدآبادی ظهر امروز در نشست خبری در دانشگاه تهران گفت: امیدواریم همانطور که شاهد مهاجرت نخبگان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستیم اما به دلیل مطرح شدن عدم افزایش حقوق بالای ۵ میلیون تومان شاهد مهاجرت اساتید نباشیم.
وی افزود: نامه ای را به امضای ۱۳ نفر از روسای دانشگاه های بزرگ کشور به رئیس مجلس در خصوص عدم افزایش حقوق بالای ۵ میلیون تومان ارسال کرده ایم.
رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: از اینکه مجلس به موضوع دانشگاه ها توجه دارد تشکر می کنیم و پیرو حوادث اخیر در کشور مجلس اقداماتی را انجام داد که این اقدامات اثر منفی بر متخصصین دانشگاه ها دارد.
نیلی خاطرنشان کرد: یکی از آنها پلکانی کردن مالیات، ایجاد سقف پاداش بازنشستگی و عدم افزایش حقوق بالای ۵ میلیون تومان است که این موارد بر روند فعالیت اعضای هیات علمی دانشگاه ها تاثیر زیادی دارد.
رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: وظیفه ماست که توضیح دهیم این مصوبات آینده کشور را دچار مخاطره می کند.
وی با بیان اینکه سرمایه انسانی از مهمترین سرمایه های یک کشور به شمار می رود، عنوان کرد:  زمانی سرمایه های مادی باعث توسعه می شود که پشتوانه انسانی داشته باشد.
رئیس دانشگاه تهران گفت: متخصصین سرمایه های انسانی هستند که این افراد در دانشگاه ها تحصیل می کنند.
نیلی احمدآبادی افزود: برای یک فارغ التحصیل دوره دکتری حدود ۲۰۰ هزار دلار هزینه صرف می شود که این فرد به لحاظ انسانی و تخصصی بسیار ارزشمند است اما اگر اقداماتی صورت گیرد که موجب دلسردی آن شود در آینده دچار مخاطره خواهیم شد.
وی اظهار داشت: با موضوعات جدیدی که در مجلس مطرح شده است شاهد خواهیم بود که اساتید زودتر از گذشته خود را بازنشسته کنند بنابراین امیدواریم همانطور که شاهد مهاجرت نخبگان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستیم شاهد مهاجرت اساتید نباشیم.
رئیس دانشگاه تهران گفت: امروز شاهد تصویب مصوبه ای در مجلس شورای اسلامی تحت عنوان تبصره ۹ بودیم که اعتبارات خوبی را در زمینه پایان نامه های دانشجویی اختصاص خواهد داد که این مصوبه با مشارکت دانشگاه تهران و تعدادی از نمایندگان تصویب شده است.
دانشگاه تهران اساتید مهاجرت سرمایه انسانی بالای میلیون تومان خاطرنشان دکتری افزایش نباشیم بازنشستگی مخاطره آینده متخصصین عنوان مصوبه تصویب خواهیم اقداماتی اینکه همانطور هستیم نخبگان کارشناسی امیدواریم امروز زودتر افزود احمدآبادی مقاطع