برگزیده ها
تخصیص 5هزار میلیارد تومان به شرکت گاز جهت اتمام پروژه‌های گازرسانی

مازندمجلس: مجلس، شرکت نفت مجاز را کرد به منظور تسریع گازرسانی به روستاها تا مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال در قالب تنخواه به شرکت ملی گاز ایران پرداخت کند.

مازندمجلس:، نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر امروز شنبه 28 بهمن و در ادامه بررسی بودجه 97 بند الحاقی به تبصره یک این لایحه را به تصویب رساندند که براساس آن شرکت ملی نفت ایران مجاز است با توافق با شرکت ملی گاز، در اجرای ماده 12 قانون رفع موانع  تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به منظور تسریع گازرسانی به روستاها و اتمام پروژه‌های نیمه تمام روستاها تا مبلغ 50 هزار میلیارد ریال در قالب تنخواه به شرکت ملی گاز ایران پرداخت کند.

بر اساس این مصوبه، تسویه تنخواه مزبور از محل جایگزینی گاز یا سایر فرآورده‌های نفتی مطابق سازوکار مذکور در ماده 12 قانون رفع موانع تولید تا پایان سال انجام خواهد شد.

نمایندگان همچنین در ادامه، بخش هزینه‌ای بند الف تبصره 2 را تصویب کردند.

بر این اساس، وکلای ملت به دولت اجازه دادند در سال 97 مصارف مربوط به واگذاری بنگاه‌های دولتی، موضوع جزء 2 بند (د) سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب اول خرداد سال 84 را از طریق جدول شماره 13 این قانون پرداخت کنند.

همچنین نمایندگان مقرر کردند که بدهی دولت به بخش‌های خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیر دولتی از محل واگذاری اموال و دارایی‌ها و سهم‌الشرکه متعلق به دولت و مؤسسات و شرکت‌های دولتی از طریق جدول شماره 18 این قانون قابل پرداخت است.

قانون پرداخت دولتی نمایندگان تصویب همچنین پروژه‌های واگذاری اتمام شماره تنخواه روستاها ادامه تبصره میلیارد تولید گازرسانی