برگزیده ها
نمایندگان مجلس تصور نکنند منابع دل‌بخواهی میان استان‌ها توزیع می‌شود

مازندمجلس: معاو ن اقتصادی رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه در این سازمان اعداد و ارقام به شدت بررسی می‌شود، گفت: نگرانیم که نمایندگان تصور کنند منابع به صورت دل به خواهی میان استان‌ها توزیع می‌شود.

مازندمجلس:، حمید پورمحمدی معاون اقتصادی محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست علنی عصر امروز شنبه (28 بهمن 96) طی سخنانی در واکنش به اظهارات عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر مبنی بر بی‌عدالتی در تخصیص اعتبارات به استان‌ها گفت: همکاران من در سازمان برنامه و بودجه از من خواستند از حیثیت شان دفاع کنم چرا که ما نگرانیم و نمایندگان مجلس تصور کنند که منابع دل به خواهی توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در سازمان برنامه و بودجه همه اعداد و ارقام به صورت دقیق بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: در 6 ماهه سال 95 به استان گیلان 112 میلیارد تومان اعتبار و در استان بوشهر 285 میلیارد تومان اعتبار داده شده است که میزان تخصیص آن به استان گیلان 52 درصد و به استان بوشهر 80 درصد بوده است.

پورمحمدی گفت: همچنین در 6 ماهه سال جاری به استان گیلان 323 میلیارد تومان و در استان بوشهر 444 میلیارد تومان اعتبار داده شده است که 40 درصد بودجه استان گیلان تخصیص و از بودجه استان بوشهر 41 درصد تخصیص صورت گرفته است و در هزینه‌های جاری نیز هر دو استان به میزان 91 درصد اعتبار واگذار شده است.

بر اساس این گزارش نماینده بوشهر در این لحظه از صندلی خود بلند شد و با فریادهای دروغ است دروغ است با آمار ارائه شده از سوی معاونت اقتصادی رئیس سازمان برنامه و بودجه را زیر سؤال برد. 

یادآور می‌شود عبدالحمید خدری صبح امروز با انتقاد از نحوه تخصیص اعتبارات عمرانی افزود: چرا تخصیص استان گیلان باید 100 درصد باشد اما تخصیص استان بوشهر 35 درصد باشد این موضوع درد تمام نمایندگان است و رئیس سازمان برنامه و بودجه باید توضیح دهد که چرا راه آهن گیلان به بهره برداری برسد اما راه آهن بوشهر حتی در دستورکار قرار نگیرد.

نماینده بوشهر در مجلس ادامه داد: درآمد سازمان برنامه و بودجه در کشور از استان بوشهر و خوزستان است اما تخصیص و هزینه های آن مربوط به شمال کشور است، ما دیگر تحمل این تبعیض و بی عدالتی را نداریم.

بنابر این گزارش، سپس کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در واکنش با بیان اینکه 17 سال است که راه آهن استان گیلان کلنگ خورده اما تا 2 سال دیگر نیز افتتاح نمی شود، ادامه داد: آقای نوبخت گزارش دهد که چه اقدامی در استان گیلان صورت گرفته است در حالی که برخی آقایان در دولت هستند که اخیرا در استان آن ها 12 هزار میلیارد تومان تنها سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح شده است و از 7 میلیارد دلار امکاناتی که وارد کشور شد بیش از 3.5 میلیارد دلار آن را در استان خود هزینه کرده اند.

وی یادآور شد: یکی از ضعف های آقای نوبخت این است که احساس می کند اگر به گیلان یک سر سوزن خدمت اضافه تر کند حق دیگر استان ها پایمال می شود، در حالی که باید بررسی شود که ماده 10 و 12 به کدام استان ها تخصیص یافت در حالی که گیلان یک ریال از این منابع نگرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه نباید با شانتاژ برخی ها راه را گم کرد، تصریح کرد: باید ابتدا مسائل بررسی شود و پس از آن پشت تریبون مجلس مسائل بیان شود البته فضای مجازی مجلس را تخریب کرده و مسئولان نظام و کشور را به هم می ریزد.

استان گیلان بوشهر تخصیص بودجه میلیارد برنامه تومان نمایندگان نماینده اعتبار گزارش اقتصادی منابع بررسی اینکه نوبخت ادامه گرفته یادآور هزینه مسائل افتتاح میزان استان‌ها واکنش عبدالحمید امروز پورمحمدی توزیع اعتبارات