برگزیده ها
۲ میلیارد دلار تسهیلات خارجی برای توسعه از خطوط مترو و کاهش آلودگی هوا اختصاص یافت

مازندمجلس: نمایندگان مجلس با اختصاص ۲ میلیارد دلار از محل تامین مالی خارجی (فاینانس) برای بهره برداری از خطوط مترو و کاهش آلودگی هوا موافقت کردند.

مازندمجلس: نمایندگان مجلس با اختصاص ۲ میلیارد دلار از محل تامین مالی خارجی (فاینانس) برای بهره برداری از خطوط مترو و کاهش آلودگی هوا موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۹۷ با بند ج تبصره ۳ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس این گزارش در بند ج تبصره ۳ این لایحه آمده است؛ به‌منظور تسریع در جذب تسهیلات تصویب‌شده از بانکهای توسعه‌ای از جمله بانک توسعه اسلامی، بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های آسیایی(AIIB) و بانک توسعه و تجارت اکو، دستگاه‌های استفاده‌کننده از تسهیلات مذکور مجازند پس از موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور خارج از سقف اعتبارات مندرج در ردیفهای مربوطه این قانون نسبت به هزینه‌کرد آن در چهارچوب موافقتنامه متبادله با سازمان مذکور خارج از سقف مصوب ردیفهای مذکور اقدام نمایند.

گفتنی است کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس پیشنهاد الحاقی  به تبصره ۳ لایحه بودجه را مطرح کرد که این پشنهاد با ۱۵۶ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این بند الحاقی آمده است؛ با تامین ۱۵ درصد سهم دستگاه ها توسط شهرداری ها و دستگاه های ذی ربط و تعهد بازپرداخت اصل و سود توسط دستگاه ها حداقل ۲ میلیارد دلار از تسهیلات خارجی این بند جهت ساخت و بهره برداری از خطوط مترو و طرح های کاهش آلودگی هوا اختصاص می یابد. دولت موظف است نسبت به تضمین اصل و هزینه های تسهیلات اقدام نموده و بانک های عامل نسبت به گشایش اعتبارات اسنادی ذی ربط اقدام کند.

تسهیلات موافقت لایحه نمایندگان تبصره مذکور اقدام اختصاص خارجی میلیارد توسعه آلودگی بودجه دستگاه نماینده اعتبارات ردیفهای گزارش تامین برداری اسلامی هزینه