برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که کشورش آماده است تا با آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا در راستای ارتقای روابط همکاری کند.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس امنیتی مونیخ، بروکسل و واشنگتن را برای همکاری با یکدیگر درجهت ارتقاء سیستم های روابط بین الملل فراخواند.
لاوروف گفت: روسیه برای مشارکت برابر و با احترام متقابل براساس تعادل منافع اتحادیه اروپا برای یافتن راه حل های موثر برای چالش های مطرح شده در این کنفرانس آماده است. ما آماده هستیم تا روابط خود را با آمریکا و دیگر کشورها بر اساس اصول مشابه بسازیم.
وی افزود: مسکو بر این باور است که روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا، و همچنین چین، باید در ایجاد یک معماری امنیتی جدید در خاورمیانه همکاری کنند.
لاوروف یادآور شد: کشورهای خاورمیانه از مصر تا عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران منافع مشروعی در منطقه دارند. اینکه غرب را مقابل روسیه قرار دهیم و یا غرب را مقابل ایران و یا حتی ترکیه قرار دهیم و به اختلاف میان شیعیان و سنی‌ها دامن بزنیم، رویکرد بسیار خطرناکی است.
وزیر امور خارجه روسیه در ادامه با اشاره به ادعای آمریکا درخصوص دخالت روسیه در انتخابات این کشور گفت: مسکو در حال حاضر هیچ سندی دال بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمی بیند و حرف هایی که زده می شود بی پایه است.
وی یادآور شد: هر چیزی که منتشر می شود، دلیل بر مستند بودن آن نیست و من از این اقدامات غیر دیپلماتیک متاسفم.
لاروف تصریح کرد که افسانه های غیر منطقی درباره تهدید روسی مورد سوءاستفاده قرار گرفته است و دولت های غربی خودشان متهم به مخالفت در هر مورد بحث برانگیز، از جمله برگزیت و رفراندوم کاتالونیا هستند.
روسیه لاوروف امنیتی آمریکا اروپا خاورمیانه کنفرانس یادآور کشورهای انتخابات دخالت مقابل آماده همکاری ایجاد مونیخ خارجه روابط منافع اتحادیه