برگزیده ها
4 روستای مازندران نامزد روستاهای دوستدار کتاب کشور شدند + اسامی

مازندمجلس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: 4 روستای مازندران ضمن راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، نامزد بخش برترین‌های این جشنواره شدند.

مازندمجلس:  احد جاودانی با بیان اینکه چهارمین جشنواره کتابخوانی در سطح روستاها با عنوان روستاهای دوستدار کتاب مورد استقبال خوبی واقع شده است، اظهار کرد: این جشنواره متمایز از جشنواره‌های دیگر به بحث کیفیت، ابداعات و ابتکاراتی که سبب افزایش سرانه و اقبال عمومی به مطالعه شود، تدارک دیده شد و پس از سه دوره برگزاری، در سال چهارم شاهد شکوفایی بهتری در بخش موضوعات بودیم.

وی افزود: 45 اثر از 45 روستای مازندران به دبیرخانه مرکزی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در تهران ارسال شد که در نتیجه آن چهار روستای مازندران به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند که افتخار بزرگی برای استان محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: از بین یک‌هزار و 300 روستای کشور که آثار آنها به جشنواره رسیده است، پس از بررسی‌ها و داوری‌هایی که در چند مرحله انجام شد؛ در نهایت 40 روستا به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند و از بین آنها 10 روستا به‌عنوان روستاهای برتر دوستدار کتاب کشور انتخاب می‌شوند.

جاودانی گفت: روستاهای قاديكلاي بزرگ در قائم‌شهر، عرب‌خيل در بابلسر، گلبستان در نکا و كردخيل در ساری، در بین 40 روستای منتخب دوستدار کتاب کشور قرار گرفتند و این یعنی 10 درصد برگزیدگان نیمه‌نهایی جشنواره، از استان مازندران هستند.

وی با بیان اینکه جایگاه مازندران بین استان‌های کشور در بحث کتابخوانی خوب است، افزود: در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب توانستیم پس از خراسان رضوی در جایگاه دوم قرار بگیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: تا جایی که اطلاع دارم؛ شوراها و دهیاران در روستاهایی که انتخاب شدند؛ خیلی خوشحال هستند و این شور و شعف، انگیزه مضاعفی را در آنها برای سایر رقابت‌های فرهنگی ایجاد می‌کند.

جاودانی گفت: امیدواریم از بین 10 روستای برتر، نامی از روستاهای برگزیده مازندران نیز باشد، در نظر داریم که روستاهای منتخب و انشاالله روستای برتر را به‌عنوان پایلوت و مرکزی برای برگزاری فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی و جشنواره کتاب قرار بدهیم.

وی اظهار امیدواری کرد که جشنواره پنجم با تجربیاتی که در جشنواره سال‌جاری به‌دست آمده است، بتواند سهم مهمی در افزایش سرانه مطالعه کتاب در کشور و استان مازندران داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان از اداره‌کل روستایی استانداری، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و مساجد مازندران قدردانی کرد.

اسامی 10 روستای دوستدار کتاب کشور نیز به‌زودی اعلام و روستاهای برتر در سطح استانی و کشوری، هم‌زمان با جشنواره پایتخت کتاب ایران هشتم اسفندماه 96 با حضور رئیس جمهور تجلیل می‌شوند.

مازندمجلس احد جاودانی اداره کل ارشاد جشنواره کتابخوانی