برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر هند توافق کردند تا با گسترش همکاری‌ها برای مبارزه با تروریسم و مواد مخدر تلاش‌ها برای برقراری ثبات در افغانستان را نیز افزایش دهند.

مازندمجلس:
به نقل از «آسوشیتدپرس»، ایران و هند برای افزایش همکاری‌های برای مبارزه با افراط‌گرایی، تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و برقراری صلح و ثبات در افغانستان توافق کردند.
«نارندرا مودی» نخست وزیر هند اظهار داشت در دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دو طرف همچنین توافق کردند تا تلاش‌ها برای بهبود امنیت انرژی و ارتباطات منطقه‌ای را برای دسترسی به افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی افزایش دهند.
مودی اظهار داشت این ارتباطات از طریق توسعه بندر چابهار و مسیرهای جاده‌ای و ریلی تحقق خواهد یافت.
ایران و هند در حالی بر ایجاد ثبات در افغانستان تاکید می‌کنند که پس از گذشت 17 سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان نه تنها تهدیدهای امنیتی در این کشور افزایش یافته و تولید و کشت مواد مخدر نیز در بالاترین سطح خود قرار دارد و شمار گروه‌های تروریستی فعال در این کشور نیز افزایش یافته است.
«وحید مژده» کارشناس مسائل سیاسی اخیرا درباره افزایش ناامنی‌ها در افغانستان و اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر انتقال تروریست‌های داعش توسط آمریکا به افغانستان این نگرانی‌ها را کاملا قابل توجیه دانسته است.
وی هدف آمریکا از انتقال پروژه داعش به افغانستان را نیز ایجاد تهدید برای کشورهای منطقه، از جمله ایران، روسیه و چین دانست.
افغانستان افزایش توافق مبارزه آمریکا یافته انتقال ایجاد اظهار تروریسم ارتباطات کشورهای