برگزیده ها

مازندمجلس: نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد، یگان‌های مدافع خلق و حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه شاخه سوری یک گروه جدایی‌طلب هستند که در طول ۴۰ سال گذشته با ترکیه در حال جنگ است.

مازندمجلس:
به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنعالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه در کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار داعشی در زندان‌های ترکیه در حبس به سر می‌برند. از ورود ۵۸۰۰ نفر از نیروهای خارجی وابسته به داعش به داخل مرزهایمان جلوگیری کردیم و آنها را به کشورهایشان فرستادیم. این به چه معناست؟ بدین معناست که این افراد به سمت کشورهای اروپایی می‌آمدند. علاوه بر آن از ورود ۴۰۰۰ مظنون نیز جلوگیری کردیم و ۵۶ هزار و ۳۰۰ نفر که پتانسیل ارتباط با داعش داشتند را اجازه ورود ندادیم.
وی ادامه داد: آمریکا با یگان‌های مدافع خلق در مبارزه با داعش وارد همکاری شد اما این گروه شاخه سوری گروهی است که ترکیه در طول ۴۰ سال گذشته با آن در حال جنگ است و همگی آنها یکسان و تروریستی هستند.
ییلدیریم اضافه کرد: ما در حال جنگ با هیچ کشوری نیستیم. در سوریه جنگی برپا نکردیم و تنها به دنبال مبارزه با تروریسم هستیم.
وی ادامه داد: ما عضو ناتو هستیم و در این ائتلاف قرار داریم. از عملیات آنها حمایت هوایی می‌کنیم. همچنین با در اختیار گذاشتن پایگاه‌هایمان به نیروهای ناتو به آنها کمک می‌کنیم. بر همین اساس هیچ معنایی ندارد که این مساله به جاهای دیگر کشانده شود.
وی ادامه داد: اگر کشوری به دنبال دشمنی با ما و جنگ علیه کشور ما به پا خیزد، پاسخش را دریافت خواهد کرد.
ییلدیریم ترکیه ادامه دنبال هستیم می‌کنیم کشوری کردیم سوریه نیروهای جلوگیری مبارزه