برگزیده ها

مازندمجلس: مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به صدور کیفرخواست علیه ۱۶ شخص و نهاد روسیه از سوی وزارت دادگستری آمریکا، مدعی شد که شواهد دال بر این مداخله «غیرقابل انکار» است!

مازندمجلس: «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز شنبه در واکنش به اعلام جرم علیه ۱۶ شخصیت حقیقی و حقوقی روسیه به بهانه مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، مدعی شد که شواهد و مدارک دال بر این مداخله «اکنون کاملاً غیرقابل انکار» است!
یکروز پس از صدور کیفرخواست علیه ۱۶ شخصیت حقیقی و حقوقی روس، مک مستر در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ ادعا کرد: همانطور که در کیفرخواست تنظیم شده توسط پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) دیده می شود، شواهد و مدارک اکنون کاملاً غیرقابل انکار و در دسترس عموم قرار داد، در حالیکه در گذشته به دلایل متعدد نسبت دادن آن [به روسیه] دشوار بود».
لازم به ذکر است که روز جمعه، وزارت دادگستری آمریکا علیه ۱۳ تبعه و ۳ نهاد روسیه به اتهام مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا اعلام جرم کرد. این اتهامات شامل توطئه و تبانی برای فریب [مردم] آمریکا است! در این میان، ۳ مدعی علیه به توطئه و تبانی برای ارتکاب به فساد بانکی و فساد مالی و ۵ مدعی علیه دیگر نیز به سرقت هویت متهم شده اند.  
این کیفرخواستها بخشی از تحقیقات گسترده تر «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده مداخله احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا است که روابط احتمالی میان دستیاران ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و مقامات روسیه را بررسی می کند.
این در حالی است که دونالد ترامپ بارها اتهام تبانی با مقامات مسکو را رد کرده است.
پس از صدور کیفرخواستهای وزارت داد گستری آمریکا، ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: «روسیه در سال ۲۰۱۴ کمپین ضد آمریکایی خود را آغاز کرد؛ مدتها پیش از آنکه من نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کنم. [این کمپین] بر نتایج انتخابات تأثیری نداشت. ستاد ترامپ هیچ عمل اشتباهی مرتکب نشده است- هیچ تبانی صورت نگرفته است!»
آمریکا روسیه انتخابات مداخله ترامپ تبانی اعلام انکار شواهد غیرقابل کمپین توطئه احتمالی دونالد اتهام مقامات مدارک حقوقی حقیقی شخصیت هربرت اکنون کیفرخواست کاملاً وزارت