برگزیده ها

مازندمجلس: در حالی که آمریکا نیروهای نظامی و حملات هوایی خود را در افغانستان به صورت مستمر افزایش داده است اما سرپرست دفتر معاونت وزارت خارجه آمریکا تاکید می‌کند که برقراری ثبات در افغانستان تنها از طریق گفت‌وگو امکانپذیر است.

مازندمجلس:
«آلیس ولز» سرپرست دفتر معاونت وزارت خارجه آمریکا به «طلوع‌نیوز» گفت برقراری ثبات در افغانستان تنها از طریق گفت‌وگوهای سیاسی ممکن است.
وی در ادامه تصریح کرد که ثبات در افغانستان را نمی‌توان در میدان جنگ با مخالفان مسلح دولت این کشور جستجو کرد.
آلیس ولز اظهار داشت: اما نظامیان آمریکایی با حمایت از نیروهای امنیتی افغان، به فشار علیه مخالفان مسلح دولت ادامه خواهند داد.
سرپرست دفتر معاونت وزارت خارجه آمریکا گفت که استراتژی جدید ترامپ این فرصت را به پاکستان داده است تا منافع مشروع خود را در افغانستان دنبال کند.
وی افزود: به همین دلیل کمک‌ها به اسلام‌آباد را به حالت تعلیق درآوردیم زیرا پاکستان علیه توان عملیاتی مخالفان مسلح دولت افغانستان اقدامی نکرده است.
حملات هوایی آمریکا در افغانستان نسبت به سال‌های گذشته چندین برابر افزایش یافته است. همچنین پنتاگون به مراتب نظامیان بیشتری را به این کشور اعزام کرده است.
پنتاگون در حالی آتش جنگ در افغانستان را تشدید کرده که معاونت وزارت خارجه آمریکا، برقراری ثبات در افغانستان از طریق تلاش‌های نظامی را امکانپذیر نمی‌داند.
این در حالی است که بسیاری از کارشناسان افغان بر این باورند که تنها راه برقراری ثبات در افغانستان از طریق خروج مسئولانه نیروهای خارجی از این کشور است.
افغانستان آمریکا برقراری ادامه مخالفان وزارت خارجه معاونت پاکستان پنتاگون افغان نظامیان سرپرست برابر نیروهای