برگزیده ها

مازندمجلس: یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تداوم بازدید نمایندگان از زندان‌ها، گفت که نیازمند بازرسی فراگیر در سه محور زندان، زندانی و زندانبان هستیم.

مازندمجلس: محمدجواد فتحی ظهار کرد: بعد از بازدیدی که به همراه نمایندگان از زندان اوین داشتیم با دوستان بازدیدکننده جلسه‌ای تشکیل دادیم و این ضرورت احساس شد که نیاز است بازدیدها توسعه یابد و سراغ زندان‌های دیگری در تهران یا سایر شهرستان‌ها برویم. البته قاعدتا باید تعدادی از ترکیب فعلی ثابت بمانند و در جاهایی هم که لازم است این ترکیب تغییر یابد و تعدادی از نمایندگان هر استان در بازدید از زندان‌های استان حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: ما نیاز داریم مشکلات سازمان زندان‌ها، نحوه اداره زندان و اداره امور زندانیان را مورد بررسی قرار دهیم و باید بازرسی فراگیری در سه محور زندان، زندانی و زندانبان انجام دهیم تا با آسیب‌هایی که زندان‌ها را تهدید می‌کند مقابله کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: بنا بود آقای ملکشاهی این موضوع را از سوی قوه قضاییه و هیات رییسه مجلس پیگیری کند تا نهایتا به نتیجه مشخصی برسیم که آیا کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شود یا خیر؟ با توجه به بررسی بودجه خیلی از کارهایی  که شاید ضرورتش از بودجه بیشتر است به تعویق افتاده ولی فکر می‌کنم نهایتا هیات رییسه مجلس با این تقاضا همراهی کند.
فتحی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که جامعه ما را تهدید می‌کند بحث زندان‌ها و زندانیان است. تعداد زندانیان از حد معمول بالاتر است و ما باید آسیب‌شناسی کنیم که علتش چیست. ضمن اینکه بحث مجازات‌های جایگزین هم موضوع مهمی است که قضات باید ملزم شوند به این سمت حرکت کنند. اینها وظایف ذاتی مجلس است و ما برای اینکه قوانین دقیق، راهگشا و متقنی در این حوزه وضع کنیم نیاز به مطالعه آماری و بررسی دقیقی داریم و باید از کارشناسان امر کمک بگیریم.
این عضو کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت امیدوارم تداوم بازدید نمایندگان از زندان‌ها منجر به اتخاذ تصمیمات خوبی در حوزه اداره زندان‌ها شود و مشکلات زندانها و زندانیان را مرتفع کند.

زندان‌ها زندان زندانیان نمایندگان بررسی اداره بازدید تهدید می‌کند رییسه اینکه بودجه نهایتا مشکلات موضوع استان زندانبان تشکیل زندانی بازرسی تداوم زندان‌های تهران ادامه کمیسیون ترکیب تعدادی داریم