برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای اظهار داشت: "گوش به زنگ" نشانه‌هایی از کره شمالی برای آمادگی به منظور شرکت در مذاکرات مستقیم هستیم.

مازندمجلس:
به نقل از خبرگزاری فرانسه، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفت: شغل من به عنوان دیپلمات ارشد آمریکا این است که اطمینان حاصل کنم کره شمالی می‌داند ما مجراهایمان را برای مذاکرات باز گذاشته‌ایم.
او اظهار داشت: من در حال حاضر گوش به زنگ هستم و فعلاً پیام‌های زیادی در پاسخ نمی‌فرستم زیرا در حال حاضر چیزی برای گفتن به آنها وجود ندارد بنابراین من گوش به زنگ هستم تا بشنوم آنها برای مذاکرات اظهار آمادگی می‌کنند یا نه.
این در حالی است که طی هفته‌های اخیر به دنبال گرمتر شدن روابط کره شمالی و کره جنوبی به مناسبت برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی گمانه‌زنی‌هایی درخصوص احتمال آغاز مذاکراتی مستقیم میان کره شمالی و آمریکا مطرح شده است.
تیلرسون عنوان کرد که کره شمالی به شکلی کاملا مستقیم نشان خواهد داد که چطور می‌خواهد گفت‌وگو را با آمریکا آغاز کند.  
وی اظهار داشت: ما پیام‌ها را از جانب آنها دریافت می‌کنیم و من فکر می‌کنم کاملا آشکار خواهد بود که آنها چطور می‌خواهند نخستین گفت‌وگوها را انجام دهند.
با این حال وی تاکید کرد هیچ مشوقی برای وادار کردن پیونگ یانگ به منظور آمدن پای میز مذاکره ارائه نشده است.
تیلرسون گفت: ما نه تنها با هیچ‌گونه هویجی آنها را ترغیب به مذاکره نمی‌کنیم بلکه چماق‌های بزرگ هم در مقابلشان گرفته‌ایم و این چیزی است که آنها باید بفهمند. این کمپین فشار اثر خود را بر کره شمالی گذاشته است.
تیلرسون در عین حال در تاریخ ۱۲ فوریه گفته بود که این به عهده کره شمالی است که تصمیم بگیرد چه زمانی آماده تعامل با ما به شیوه‌ای صادقانه و معنادار است.
شمالی تیلرسون آمریکا اظهار مستقیم مذاکره کاملا مذاکرات عنوان چماق‌های گرفته‌ایم