برگزیده ها
 نخستین پکیچ ارزان‌قیمت به گردشگران خارجی در نوروز ۹۷ ارائه می‌شود

مازندمجلس: معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه سال آینده هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به سرمایه‌گذاران ایرانی با طرح‌های اقتصادی اختصاص می‌یابد، گفت: در نوروز ۹۷ نخستین پکیج ارزان‌قیمت به گردشگران و توریست‌های خارجی ارائه می‌شود.

مازندمجلس: علی‌اصغر مونسان شامگاه شنبه در حاشیه بهره‌برداری مجموعه گردشگری و توریستی اهورا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران استانی برخوردار و دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است، اظهار داشت: این استان با داشته‌های خدادادی و مردم بسیار خوب، کمک می‌کند تا بتواند جزو قطب گردشگری کشور قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین حمایت‌های دولت در بخش گردشگری است به‌گونه‌ای که دولت در بخش اجرا کمترین دخالت را دارد، افزود: عمده‌ترین زحمت بر دوش مردم و خود بخش‌های غیردولتی یعنی سرمایه‌گذاران و خصوصی است و آنچه دولت انجام می‌دهد و تداوم خواهد داشت ادامه حمایت سرمایه‌گذاری و فعالان اقتصادی در بخش گردشگری کشور است.

مونسان با اشاره به اینکه تاکنون خوشبختانه منابع خوبی از محل صندوق توسعه ملی کمک به این بخش شده است، گفت: امسال حدود 450 میلیارد تومان تسهیلات به این بخش توانستیم جذب کنیم که همچنان می‌تواند ادامه داشته باشد و حتی مشکلی از وجود منابع وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام اینکه برای سال آینده هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی توافق شده است تا فعالان اقتصادی بتوانند طرح‌های خود را بیاورند و از جذب این تسهیلات بهره‌مند شوند، گفت: بخش دوم بر مهیا کردن برای ارائه تسهیلات بانکی و منابع مؤثر دولت از محل طرح اشتغال روستایی بوم‌گردی است.

وی پرداخت این تسهیلات را بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان برای حوزه طرح گردشگری و صنایع دستی بیان و عنوان کرد: از این طرح‌ها 20 درصد با تسهیلات 2400 میلیارد تومان و منابع ارزشی حدود شش‌درصدی است که در اختیار روستاییان و فعالان اقتصادی در روستاها تعلق می‌گیرد تا به طرح‌های بوم‌گردی و سایر اشتغال‌ گردشگری و صنایع دستی ارائه شود.

مونسان ادامه داد: در گردهمایی از استانداران کشور، رئیس جمهور تأکید بر موضوع گردشگری و اهمیت آن در اقتصاد ملی به‌ویژه بر ایجاد شغل اشاره کردند که مازندران به‌عنوان قطب گردشگری از این حمایت‌ها و منابع برخوردار قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اهداف سند 1404 برای جذب 20 میلیون نفر توریست‌های خارجی به کشور، بیان کرد: برای ایجاد این هدف برنامه گذاشته شد و اکنون حدود 5 میلیون گردشگری خارجی به داخل کشور داریم و امیدواریم به سند 1404 برسیم؛ تاکنون روند رشد به‌صورت نوسانات بوده و سیر نزولی و صعودی داشتیم و اکنون رو به رشد بالا مواجه هستیم.

معاون رئیس جمهور با اظهار اینکه در بخش گردشگری موضوعات متعددی مطرح است که یک بخش آن فرابخشی است، گفت: مؤلفه‌ها و زنجیره‌های مختلفی کنار هم قرار می‌گیرند تا بخش گردشگری کشور رونق پیدا کند اما آنچه مهم است داشته‌های بی‌نظیر است؛ زمانی عزم ایجاد شود و گردشگری را در تراز بالا ببینیم می‌توانیم به ظرفیت 20 میلیون دست پیدا کنیم با توجه به اینکه اکنون گردشگری در دنیا، اقتصاد سوم جهان شده است.

وی اضافه کرد: کشور ایران جزو مقاصد ارزان به‌حساب می‌آید و بین ارزیابی‌هایی که سازمان جهانی گردشگری دارد اگرچه پکیج‌های کشور ما در قیاس با کشورهای همسایه گران است اما حوزه گردشگری کشور به‌طور جدی در این بخش ورود یافته است تا پکیج‌های ارزان تولید کند.

مونسان با اعلام اینکه نخستین اقدام این بخش در نوروز 97 ارائه پکیج ارزان‌قیمت توریست خارجی است، گفت: در این زمینه توافقاتی از سوی معاونت گردشگری سازمان با زنجیره تأمین گردشگری به‌ویژه هتلداران صورت گرفته و توافق شده تا در ایام عید 70 درصد تخفیف ارائه شود؛ همچنین با دیگر بخش‌های گردشگری نیز تعامل شود تا در ایام پیک سفر با قیمت ارزان، محصولات را به‌فروش برسانند.

وی خاطرنشان کرد: برای گردشگری داخلی نیز به منظور ایجاد شادی و نشاط با توجه به دستور رئیس جمهور، سازمان تمام توان خود را به‌کار گرفته تا بتواند با ایجاد همکاری شهرداری‌های هر شهر برنامه‌های متنوعی در کشور ایجاد شود که در ستاد سفر با 19 دستگاه امدادی، اجرایی و انتظامی هماهنگ شده تا سفرهای باکیفیت و کنترلی برای هم‌وطنان ارائه کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: پیش‌بینی سازمان بر این است که نوروز 97 با افزایش سفر مواجه شویم تا بتوانیم سفرهای یکنواختی را ایجاد کنیم و نقاطی را که هنوز معرفی نشدند در لیست جاذب گردشگر قرار گیرند.

مونسان-میراث فرهنگی گردشگری مازندمجلس مازندران