برگزیده ها

مازندمجلس: یک رسانه غربی از توافق دولت سوریه با کردهای این کشور و احتمال بالای تغییر شرایط موجود در عفرین و مررزهای سوریه و ترکیه خبر داد.

مازندمجلس:
یورو نیوز از توافق دولت سوریه برای حمایت از کردهای این کشور و حضور پرنگ تر در عفرین خبر داده و می نویسد: در آینده نزدیک شاهد تغییر قواعد تنش ها و درگیری دمشق و آنکارا خواهیم بود.
یورونیوز  به نقل از ناظران درباره این توافق در داخل سوریه نقل کرد که اگر این اخبار صحت داشته باشد، قواعد درگیری های سیاسی میان دمشق و آنکارا بزودی تغییر خواهد کرد و شاهد درگیری های نظامی میان دو طرف در آینده نزدیک خواهیم بود.
در همین رابطه منابع آگاه در سوریه دیروز اعلام کردند که دولت سوریه و یگان‌های مدافع خلق کرد به توافقی برای استقرار ارتش این کشور در شهر عفرین دست یافتند.
این منابع سوری گفتند که دولت سوریه و یگان‌های مدافع خلق کرد، پس از مذاکراتی میان دو طرف برای استقرار نیروهای دولتی در شهر عفرین، در راستای مقابله با حمله ترکیه به این شهر، به توافق رسیدند.
یورو نیوز در حالی امروز یکشنبه این خبر را مخابره کرده که روز 27 بهمن ماه راشاتودی در خبری اعلام کرده بود: گزارش‌ها حاکی است دولت سوریه درخواست گروه‌های کُرد در عفرین مبنی بر استقرار ارتش سوریه در این منطقه برای مقابله با حمله نظامی ارتش ترکیه به آن را رد کرده است. گفته می‌شود دلیل این مسئله سر باز زدن گروه‌های کُرد از کنار گذاشتن تسلیحاتشان بوده است.
خبرنگار بخش عربی راشا تودی در سوریه به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد توافق پیشنهادی میان مقامات سوریه و نظامیان کُرد، که از دمشق درخواست کرده بودند علیه حمله ترکیه به عفرین از آن‌ها حمایت نظامی کند، در پی خودداری نیروهای کُرد از انجام پیش‌شرط دولت سوریه، لغو شد.
این منبع اعلام کرد پس از آن‌ که گروه ی پ گ درخواست مقامات سوریه مبنی بر تحویل دادن تسلیحاتشان به ارتش این کشور را رد کردند، پیش از حصول هرگونه توافق، مذاکرات در این‌باره متوقف شد.
سوریه توافق عفرین نظامی ترکیه درگیری استقرار اعلام درخواست مدافع نیروهای تسلیحاتشان مقامات یگان‌های گروه‌های مقابله آنکارا آینده حمایت گزارش نزدیک تغییر خواهیم قواعد منابع