برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی فراکسیون امید مجلس از تشکیل کمیته‌ای در این فراکسیون به‌منظور رسیدگی به موضوع درگذشت سیدامامی و بازداشت فعالان محیط زیست خبر داد.

مازندمجلس: بهرام پارسایی با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز هیات رییسه فراکسیون امید اعلام کرد: در این جلسه، اعضای فراکسیون محیط زیست گزارش مفصلی درباره اقدامات این فراکسیون درمورد بازداشت فعالان محیط زیست و همچنین درگذشت آقای سیدامامی ارائه کردند.
وی افزود: در ادامه قرار شد کمیته‌ای برای بررسی این مسئله در فراکسیون تشکیل شود که بر این اساس، بنده به‌همراه آقایان تابش حسین‌زاده، وکیلی و کاظمی به عضویت این کمیته درآمده و قرار است با خانواده‌های بازداشت‌شدگان ملاقات کنیم و با مسئولان نیز جلساتی برگزار کنیم.
سخنگوی فراکسیون امید همچنین از پیگیری این مسئله در کمیسیون اصل نود مجلس خبر داد و گفت: به دنبال ارسال پرونده به کمیسیون اصل نود هستیم. در این زمینه هم خانواده‌‌ها شکایت کنند و هم نمایندگان می‌توانند طرح موضوع کنند.
عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در عین حال با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون موارد مربوط به اداره زندان‌ها خاطرنشان کرد: با وقوع جریان‌های اخیر نیاز به اصلاح قانون احساس می‌شود. لازم است مسئولان بیش از این، مسئولیت‌پذیر باشند. ما نیازمند اصلاح و نظارت‌پذیرتر کردن نهادهای مربوطه هستیم.
نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس همچنین یادآور شد: امیدواریم کمیته ۴ نفره‌ای که ازسوی رییس جمهور برای پیگیری این پرونده ماموریت داشتند، هرچه ‌سریع‌تر فعال شده وبه افکار عمومی پاسخ دهند و ما نیز پیگیری خواهیم کرد؛ چرا که معتقدیم این موارد موجب خدشه‌دار شدن نظام می‌شود.
فراکسیون پیگیری کمیسیون کمیته همچنین اصلاح محیط زیست مسئله مسئولان پرونده موارد هستیم قانون گزارش سیدامامی درگذشت تشکیل بازداشت فعالان پارسایی شکایت رییسه