برگزیده ها
تکرار حرف‌های گذشته توسط سیف در خصوص مؤسسات مالی و اعتباری/ سیف: تمام مطالبات سپرده‌گذاران زیر 200 میلیون پرداخت شده

مازندمجلس: نماینده سؤال کننده از رئیس‌جمهور با بیان اینکه سیف در نشست امروز کمیسیون اقتصادی حرف‌های گذشته خود را در مورد مؤسسات مالی تکرار کرد، گفت: رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد که تنها مطالبات بالای 200 میلیون تومان پرداخت نشده و پیگیری‌ها برای پرداخت آن در حال انجام است.

مازندمجلس:محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون اقتصادی برای بررسی سؤال از رئیس‌جمهور در ارتباط با مؤسسات مالی گفت: در این جلسه که رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور در جلسه حضور داشتند رئیس کل بانک مرکزی حرف‌های گذشته خود را در مورد مشکلات پیش آمده در خصوص مؤسسات مالی و اعتباری مطرح کرد که از جمله آن می‌توان به صحبت‌های وی به عدم توجه برخی از این مؤسسات به اجرای قانون اشاره کرد.

وی افزود: سیف عنوان کرد که بانک مرکزی پیگیری‌هایی در خصوص مؤسسات مالی و اعتباری متخلف داشته که به نتیجه‌ای نرسیده و شکایاتی را در این راستا به قوه قضائیه ارائه کردند که به موقع مورد رسیدگی قرار نگرفته است و مؤسسات مالی متخلف (کاسپین و مؤسسات مالی وابسته به آن) به سمت ایجاد شعب و تغییر تابلو پیش رفته‌اند و بانک مرکزی هم نتوانسته کاری صورت دهد.

این نماینده سؤال کننده از رئیس‌جمهور اظهار داشت: سیف در ادامه توضیحاتی در مورد رسیدگی‌هایی که بعد از تخلفات مؤسسات مالی توسط بانک مرکزی صورت گرفته از جمله بحث شناسایی اموال مؤسسات و همچنین تعیین یک خط اعتباری 11 هزار میلیارد تومانی در بانک مرکزی برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران ارائه کرد.

پورمختار در پایان خاطرنشان کرد: رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه عنوان کرد که مطالبات سپرده گذارانی که تا سقف 200 میلیون تومان سپرده داشتند پرداخت شده و در خصوص پرداخت سپرده‌های بالای 200 میلیون تومان پیگیری‌ها در حال انجام است.

 

مؤسسات مرکزی اعتباری پرداخت رئیس‌جمهور پورمختار میلیون مطالبات سپرده تومان داشتند عنوان ارائه متخلف پارلمانی حرف‌های گفت‌وگو گذشته نماینده اشاره اقتصادی