برگزیده ها
تسهیلات صندوق توسعه با نرخ ۱۴ درصد به صادرکنندگان پرداخت می‌شود

مازندمجلس: مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: در بسته صادرات غیرنفتی سال 96 منابع صندوق توسعه ملی با نرخ سود 11 درصد و منابع بانکی با نرخ سود 16 تا 18 درصد و به طور متوسط این تسهیلات با نرخ 14 درصد در اختیار صادرکنندگان قرار گرفته است.

مازندمجلس:، علی صالح‌آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران امروز در همایش تأمین مالی صادرات گفت: منابع مورد نیاز بخش صادرات در بانک توسعه صادرات ایران از منابع داخلی و خارجی تأمین می‌شود که منابع داخلی از منابع ریالی و منابع ارزی بانک از محل سپرده‌گذاری در بانک و منابع صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.

وی افزود: در بسته صادرات غیرنفتی سال 96 منابع صندوق توسعه ملی با نرخ سود 11 درصد و منابع بانکی دیگر با نرخ سود 16 تا 18 درصد و در مجموع به طور متوسط این تسهیلات با نرخ 14 درصد در اختیار صادرکنندگان قرار گرفته است.

صالح‌آبادی اظهار داشت: 50 درصد این منابع از سوی صندوق توسعه ملی و همچنین معادل آن را بانک تأمین منابع می‌کند و در اختیار صادرکنندگان قرار می‌دهد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات، افزود: همچنین بانک مرکزی در قالب سپرده‌های ریالی و ارزی در اختیار بانک توسعه صادرات قرار می‌گیرد که به صادرات خدمات فنی و مهندسی و صادرات کالا تخصیص داده می‌شود.

وی اظهار داشت: تاکنون 5 میلیون یورو قرارداد اعتبار خرید با یک بانک ارمنستان، 10 میلیون یورو با یک بانک کشور روسیه و 18 میلیون یورو قرارداد نیز بانک البلاد عراق به امضا رسیده است.

صالح‌آبادی افزود: علاوه بر قراردادهای مذکور، مذاکراتی هم با بانک هایی از کشورهای اسپانیا، فرانسه، نیجریه، کوبا برای اعطای خط اعتباری در حال انجام است.

وی همچنین به دریافت خطوط اعتباری از بانک های خارجی اشاره کرد و گفت: این اعتبارات در قالب تامین مالی خارجی و خطوط اعتباری کوتاه مدت (فاینانس و ریفاینانس) تعریف شده است.

ب

منابع صادرات توسعه تأمین صندوق افزود میلیون خارجی همچنین اعتباری صادرکنندگان صالح‌آبادی اختیار قرارداد داخلی تسهیلات مدیرعامل ریالی اظهار