برگزیده ها
نهاوندیان :نشست کمیسیون اقتصادی با هدف تعامل مجلس و دولت است

مازندمجلس: معاون اقتصادی رییس جمهوری هدف از برگزاری نشست کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد طرح سوال از رییس جمهوری را تعامل میان مجلس و دولت برای حل مشکلات مردم دانست.

مازندمجلس: محمد نهاوندیان در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس پس از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی در مورد سوال از رییس جمهوری، در جمع خبرنگاران گفت: پیشینه مشکلات پیش آمده و اقداماتی که بانک مرکزی انجام داد در جلسه امروز مطرح شد و البته مباحث ادامه دارد.
وی هدف از برگزاری این نشست را تعامل میان مجلس و دولت برای حل مشکلات مردم دانست و ادامه داد: این گونه نشست ها برای حل مشکلات مردم تشکیل می شود.
معاون اقتصادی رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که برخی از نماینده ها بیان می کنند سپرده افراد زیر 100 میلیونی نیز توسط دولت پرداخت نشده، گفت: تصمیماتی که گرفته شده با قوت و جدیت دنبال می شود و گزارش هایی که بانک مرکزی درباره این موضوع داده در هیات دیگری نیز رسیدگی می شود.
نهاوندیان افزود: در مورد وظیفه پاسخگویی هم تصمیم گیری شده است و موضوع را تا اجرای کامل مصوبات دنبال خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا سوال کنندگان از طرح این سوال انگیزه سیاسی دارند یا خیر، گفت: وقتی بحث مشکلات مردم است طبیعتا باید انگیزه و مسائل سیاسی کنار رود.
معاون اقتصادی رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا دولت خبر خوشی برای سپرده گذاران موسسات مالی دارد، گفت: ما تمام توان برای حراست از حقوق سپرده گذاران این حرکت را آغاز کرده ایم، وقتی سران سه قوه اهتمام کردند به این معنا است.
نهاودیان افزود: کمیته ای از طرف آنان این کار را دنبال می کند. این موضوع نشان دهنده این است که از حقوق مردم باید حراست شود.
وی اضافه کرد: با این حال مسیر باید، مسیری باشد که هماهنگی سه قوه در آن تامین شود، رسیدگی های قضایی، همکاری های دستگاه های دیگر نیز بسیار ضروری است، تشکیل این کمیته عملا تکمیل کننده این هماهنگی ها و همکاری ها است.
معاون اقتصادی رییس جمهوری اضافه کرد: انشاءالله مشکل باقی سپرده گذاران و سپرده باقی سپرده گذاران نیز با تشکیل هیات های تسویه که انجام شده، با سرعت بیشتر و هماهنگی بیشتر دنبال می کنیم تا بتوانیم از محل اموال این پرداخت ها انجام شود.
وی در پاسخ به این سوال که چرا روند رسیدگی به این سوال تا این حد به طول کشید، گفت: مهم این است که اقدامات اجرایی در این باره می بایست با سرعت و جدیت بیشتری انجام شود که الحمدالله انجام شده، هم اکنون در شرایط بهتری نسبت به گذشته هستیم.

مازندمجلس دولت دوازدهم مجلس کمیسیون اقتصادی