برگزیده ها

مازندمجلس: در جریان نشست علنی امروز مجلس در نوبت بعد از ظهر نمایندگان در تذکرهایی به موضوع سقوط هواپیما تهران-یاسوج اشاره کردند و خواستار پیگیری علل آن شدند.

مازندمجلس: در جریان نشست علنی امروز مجلس در نوبت بعد از ظهر امیرآبادی نماینده اصولگرای مردم قم در کنایه به محمود صادقی نماینده اصلاح طلب مردم تهران در تذکری شفاهی گفت: از همکاران عزیز خواهش می‌کنم که به این موضوع توجه کنند. هر سه قوه در کنار هم در حال خدمت به مردم هستند. نباید قوای دیگر و نهادهای دیگر را تضعیف کنیم.
وی افزود: اینکه برخی همکاران زحمات کمیته امداد را زیر سوال بردند جالب نیست.
نماینده مردم قم در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به اظهارات روز گذشته محمود صادقی،‌ گفت: یکی از همکاران دیروز فرمودند که چرا نهادهای مأذون از رهبری از واریز سود حساب‌های خود به خزانه معاف می‌شوند. در حالی که ایشان روز رأی گیری در مورد واریز سود حساب های قوه قضائیه به خزانه مخالفت کرد و این موضوع با فاصله یک رأی، تصویب نشد.
امیرآبادی ادامه داد: جالب نیست که رفتار ما با صحبت‌های ما تفاوت داشته باشد.
آقایانی که فریاد می‌زدند هواپیما نمی‌خواهیم، سقوط هواپیما را ببینند
همچنین اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد در تذکری شفاهی ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه هواپیمای تهران - یاسوج  گفت: از صبح تا کنون که این خبر آمده، ده گونه اظهارنظر شده، یکی می‌گوید نقص فنی بوده و دیگری می‌گوید خطای انسانی بوده است.
نوریان تصریح کرد: وقایع این‌چنینی نشان می‌دهد مجلس باید بر موضوع ناوگان حمل و نقل ریلی و خطوط هوایی دقت کافی کند، وقتی موضوعی از دولت مطالبه می‌کنیم اذن به شی، اذن به لوازم شی هم است.
وی ادامه داد: آقایانی که فریاد می‌زدند نه پول می‌خواهیم نه هواپیما و ورود هواپیما‌ها را به باد انتقاد می‌گرفتند امروز ببینند در یک وضعیت نه چندان ناگوار هوایی و اقلیمی یک هواپیما سقوط می‌کند و ۱۰۰ نفر هم کشته می‌شوند. همت کنیم وضعیت حمل و نقل کشور را سر و سامان دهیم و همچنین تاخیری که در فرودگاه وجود دارد مورد اعتراض مردم است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: این موضوع به وضعیت فرودگاه بر می‌گردد؛ آن وقت ما فشار می‌آوریم که اعتبار فرودگاه‌ها را کاهش دهیم. این موضوع تلخ بود، ولی عبرت و تلنگری برای ما باشد در اینگونه وقایع درست تصمیم بگیریم.
  تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از حادثه سقوط هواپیما
اصغر سلیمی از دیگر نمایندگان مجلس دهم است که درباره سقوط هواپیما تهران - یاسوج در صحن علنی مجلس اظهار نظر کرد. او گفت: از رئیس مجلس تقاضا دارم در مورد این حادثه کمیته تحقیق و تفحص تشکیل دهد تا با مقصران برخورد قانونی شود.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم و مسئولان شهرستان سمیرم از زمان وقوع حادثه تمام تلاش خود را انجام دادند تا محل حادثه را مشخص کنند.
مجلس هواپیما حادثه نماینده موضوع کمیته ادامه همکاران وضعیت تهران می‌گوید نوریان سمیرم تحقیق می‌زدند وقایع فرودگاه هوایی تشکیل فریاد واریز صادقی محمود امیرآبادی امروز تذکری شفاهی می‌شوند خزانه دیگری نهادهای آقایانی