برگزیده ها

مازندمجلس: معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: روز چهارشنبه گفت‌وگوهای سیاسی ایران و لندن در انگلیس برگزار می شود.

مازندمجلس: سید عباس عراقچی عصر روز یکشنبه در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ در پاسخ به ایسنا در مورد سفرش به لندن طی روزهای آتی گفت: برای شرکت در گفت وگوهای سیاسی تهران و لندن به انگلیس سفر می کنم.
به گزارش نامه نیوز وی با بیان این که این گفت‌وگو در روز چهارشنبه برگزار می شود، تصریح کرد: دور قبلی این گفت‌وگو در تهران برگزار شد و دور جدید آن در لندن برگزار می شود.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه تصریح کرد: در این گفت و گوها در مورد مسایل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفت‌وگو می‌شود.
عراقچی همچنین با بیان این که در دو روز گذشته در حاشیه اجلاس مونیخ امنیتی گفت‌وگوها و رایزنی هایی با برخی از مقامات کشورهای شرکت کننده در این اجلاس داشته است، گفت: یکی از مباحث گفت‌وگو در این دیدارها موضوع برجام بوده است.
این دیپلمات ارشد کشورمان در ادامه به ملاقات خود با معاونین وزیران خارجه انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آلمان در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ با موضوع بحران یمن اشاره کرد و افزود: متاسفانه همچنان شاهد ادامه فجایع انسانی در یمن و حملات عربستان و امارات به مردم این منطقه هستیم. این حملات و فجایع در حال تشدید است و ضروری است که از سوی جامعه جهانی تلاش مشترکی برای توقف این روند صورت گیرد.
وی تاکید کرد: در این دیدار مشترک گفت وگوهای خوبی در مورد یمن صورت گرفت.
عراقچی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد موضوع سوریه نیز گفت: یکی از موضوعاتی که در جریان دیدارهای امروز آقای ظریف با دیگر مقامات شرکت کننده در اجلاس مورد توجه قرار گرفت بحث سوریه و لزوم حل این بحران بود.
اجلاس گفت‌وگو موضوع برگزار سیاسی مونیخ امنیتی انگلیس عراقچی حاشیه ادامه بحران سوریه کننده حملات فجایع تصریح تهران وگوهای خارجه منطقه همچنین مقامات