برگزیده ها

مازندمجلس: مجلس شورای اسلامی سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرد تمام سهم درمان از حق بیمه را به حساب خزانه داری کل کشور واریز کند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی عصر امروز و بررسی بندهای هزینه ای لایحه بودجه ۱۳۹۷ با تصویب بند (ز)  تبصره ۷ لایحه بودجه سازمان تامین اجتماعی را مکلف کردند تمام سهم درمان موضوع مواد ۲۸ و ۲۹ قانون تامین اجتماعی را به حساب خزانه واریز کند.

بر اساس این بند «سازمان تامین اجتماعی مکلف است تمام سهم درمان از مجموع ماخذ کسر حق بیمه موضوع مواد ۲۸و ۲۹ قانون تامین اجتماعی مصوب سوم تیر ماه ۱۳۵۴ و سایر منابع مربوطه را در حسابی نزد خزانه داری کل کشور با عنوان بیمه درمان تامین اجتماعی متمرکز کند. سازمان تامین اجتماعی این منابع را طبق قانون تامین اجتماعی هزینه خواهد کرد.»

مخالفان این بند از جمله عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه به این نکته اشاره داشتند که سازمان تامین اجتماعی از جمله نهادهای عمومی غیردولتی است که مشمول مقررات بودجه (به عنوان دخل و خرج دولت) نمی شود و این بند خلاف قانون و به معنی دست انداختن به منابع تامین اجتماعی است.

در نهایت این بند با ۱۱۰ رای موافق، ۷۵ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

تامین اجتماعی درمان قانون بودجه تصویب خزانه منابع مجلس عنوان نماینده لایحه واریز هزینه موضوع مجموع