برگزیده ها

مازندمجلس: معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدل‌های پیشنهادی خود برای انجام بهتر خدمت سربازی را تشریح کرد.

مازندمجلس: سردار محمدرضا نقدی در نشست بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سربازان در دوران قبل، حین و پس از خدمت سربازی که پیش از ظهر امروز در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد، گفت: سربازی خدمت مقدسی است که به عنوان یک تجربه در زندگی افراد مطرح می‌شود، این مهم بارها از سوی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
به گزارش نامه نیوز وی با بیان اینکه در گذشته با توجه به دوری راه و کمبود مسیرها و راه‌های ارتباطی خانواده‌ها حس مثبتی نسبت به سربازی داشتند، گفت: اما در سال‌های اخیر آن حس مثبت خانواده‌ها مورد هجوم قرار گرفته است که دو دلیل دارد: یکی تحولات اجتماعی است، چرا که سطح تحصیلات جوانان بالا رفته و به تبع آن انتظارات هم افزایش یافته است. مشکل بیکاری هم وجود دارد و بنابراین نگاه‌ها به سربازی تغییر کرده است؛ اما عامل دوم، عاملی خارجی است که دشمنان به آن دامن می‌زنند چرا که سربازی یکی از ارکان شکل دهنده هویت ملی است و چون دشمن می‌خواهد این وحدت را از بین ببرد بنای خود را برای از بین بردن این وحدت و انشقاق بین ملت گذاشته و متاسفانه عده‌ای هم ناآگاهانه به این مسئله دامن می‌زنند.
وی با بیان اینکه امروزه سرانه‌های نظامی کشورهای منطقه بالای هشت درصد تولید ناخالص ملی است، گفت: این سرانه در عربستان 12 درصد است اما به طور میانگین عدد آن هشت درصد است اما در کشورمان سرانه نظامی حدود سه درصد تولید ناخالص ملی است و دلیل این تفاوت نیز از اینجا می‌آید که ما سرباز داریم.
از آب دوغ خیار تا ماهواره را سیاسی می‌کنند
معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مسائل باید به خوبی دیده شده و مورد توجه قرار بگیرد، گفت: متاسفانه رسم شده که تمام مسائل از آب دوغ خیار تا ماهواره سیاسی شده در حالیکه باید واقع بینانه، حساب شده و با نگاه به منافع ملی در مورد مسائل صحبت کنیم.
نقدی با بیان اینکه برنامه مهارت آموزی سربازان امری بسیار خوب است، گفت: این موضوع می‌تواند خلأ آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها را که ضعیف عمل می‌کنند پر کند. ما بارها از مقام معظم ولایت در مورد کاربردی کردن علوم شنیده‌ایم اما همچنان بیش از 70 درصد دانشگاه‌هایمان تنها به مباحث نظری می‌پردازند در حالیکه این رقم باید بالعکس شده و مباحث عملی و مهارتی مورد توجه قرار بگیرد.
چه ایرادی دارد منبع درآمدی برای سربازان ماهر در حین انجام خدمت سربازی پیش بینی کنیم
وی با بیان اینکه لازمه مهارت آموزی به سربازان دادن انگیزه به سرباز است، گفت: اگر کسی دنبال یادگیری باشد و می‌خواهد چیزی را یاد بگیرد به دنبال آن می‌رود بنابراین ما باید برای این طرح میان سربازان انگیزه ایجاد کنیم و سربازان با توجه به مشوق‌ها به سراغ این بروند؛ چه ایرادی دارد که ما حتی در مواردی منبع درآمدی را برای یک سرباز ماهر در حین انجام خدمت سربازی پیش بینی کنیم.
 
 
سربازی سربازان اینکه مسائل بگیرد سیاسی سرباز حالیکه ماهواره مهارت مباحث انگیزه دنبال درآمدی ایرادی سرانه آموزی نظامی تاکید گرفته بارها اجتماعی فرهنگی خانواده‌ها بنابراین سردار تولید متاسفانه می‌خواهد می‌زنند ناخالص