برگزیده ها

مازندمجلس: همزمان با بررسی های فنی و تخصصی و تشکیل کمیته بررسی سانحه هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان، جلسه هماهنگی قضایی به ریاست معاون قضایی دادستان کل کشور و رئیس کمیته قضایی بررسی سانحه در محل سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد.

مازندمجلس:
علی عابدزاده  رئیس سازمان هواپیمایی کشور روز دوشنبه با اعلام این خبر یادآور شد که این نشست به به دستور دادستان کل کشور برگزار شده است.
وی افزود: در این جلسه که با حضور مقامات قضائی، مشاور و نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت المال، مدیران عامل و مسئولان برخی شرکت های هواپیمایی و مسئولان بررسی سانحه هوایی برگزار شد، آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته برای تجسس، نجات و بررسی سانحه مورد ارزیابی قرار گرفت.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین گفت: بر اساس اعلام معاون قضائی دادستان کل کشور، سازمان هواپیمایی کشوری مرجع ملی برای بررسی این سانحه است.
وی افزود: گمانه زنی افراد غیر مسئول در رسانه ها و به خصوص فضای مجازی و ارائه تحلیل های غیر موثق و معتبر موجب تشویش اذهان عمومی است و از طرف دستگاه قضایی قابل پیگرد خواهد بود.
عابدزاده همچنین گفت: معاون قضایی دادستان کل کشور پس از جمع بندی مباحث مطروح شده، لزوم توجه جدی به رفع مشکلات مردم و صنعت در بخش حمل و نقل هوایی را ضروری دانست و بر اهتمام دستگاه قضایی در خصوص حل و فصل مشکلات و همکاری همه جانبه برای ارائه خدمات شایسته به مردم و اقتصاد کشور در حوزه حمل و نقل هوایی تاکید کرد.
پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد. این هواپیما از نوع «ای تی آر 72» پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام نهادهای ذیربط خبر سقوط آن در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج اتفاق می افتد.
هواپیمایی سانحه دادستان هوایی قضایی بررسی اعلام پرواز یاسوج معاون مشکلات ارائه دستگاه همچنین قضائی تهران برگزار افزود مسئولان کشوری